Avatar billede drud Nybegynder
17. januar 2004 - 22:44 Der er 5 kommentarer

Krav til IP-telefoni

Hvad der minimumskrav til up- og downstream hastighed for at IP-telefoni bliver godt ?

Jeg har prøvet med 256 down / 64 up - men det blev noget ekko-agtigt og nærmest uforståeligt - er det båndbredden ?

Kvaliferede anbefalinger baseret på praktiske erfaringer efterlyses.
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. januar 2004 - 22:51 #1
Jeg har kørt Skype på 128/64.. Og det kører fint.. Havde kun det og msn kørende.. Keine probleme.. !)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 22:57 #2
Jeg kører Skype, Eyeball, Msn, 10 browsere plus et online spil uden noget lag.

Kører med 512/128
Avatar billede -bom- Nybegynder
17. januar 2004 - 23:26 #3
De kan være modpartens konfiguration der er baladen.
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
20. januar 2004 - 12:20 #4
Du skriver ikke noget om, det din lyd hos dem du taler med, eller det er deres lyd hos dig????

Hvis det er din lyd hos dig? Husk at mute microfonen - Eller giver det rundhyl!
Avatar billede drud Nybegynder
20. januar 2004 - 19:21 #5
Jeg har nu skiftet Messenger ud med Skype og det løste alle problemer.... så min konklusion er at båndbredden som jeg nævner er uinteressant, men valget af SOFTWARE er afgørende. Messenger er bedst til gammeldaws chat...