Avatar billede soro Nybegynder
17. januar 2004 - 21:47 Der er 5 kommentarer

lave dvd film med Nero vision express

Er der nogen der ved om man kan lave en dvdfilm i nero vision express uden nero laver opløsningen om til 720 x 576 men beholder det oprindelige format som filmklippet har, så man kunne have flere film på en dvd i en lavere opløsning.
Vil gerne bruge dette program fordi det er let at lave menuer og kapitler i.
Avatar billede henninga Novice
17. januar 2004 - 22:28 #1
En DVD video er beregnet til at vises på fjernsynet og derfor vil det have den størrelse.
Men du kan jo sætte bitrate ned på filmen og derved spare plads på din DVD. En DVD kan køre med bitrates mellem 3000 og 8000 Kbps til video og 192 til 448 Kbps til audio.
Hvis det er billedstørrelsen du vil have ned kan du lave det i VCD eller SVCD.
Avatar billede henninga Novice
17. januar 2004 - 22:32 #2
MPEG-2
• Full D-1: 720x576 PAL
• Cropped D-1: 704x576 PAL (matches analog blanking)
• 1/2 D-1: 352x576 PAL
• SIF (Standard Interface Format): 352x288 PAL
Det er de formater der kan anvendes til DVD'er, men de fleste programmer arbejder kun med "Full-D1".
Avatar billede soro Nybegynder
18. januar 2004 - 10:21 #3
vil det sige at man kan lave vcd-opløsning på dvd i nerovision express,
kan være udemærket til tegnefilm.
Avatar billede -guf_dk- Nybegynder
23. januar 2004 - 15:00 #4
når man bruger nero vision er der en "more" knap i bunden og der inde er der en "vidio option" hvor man kna vælge forskælige dvd-formater ..... N-DVD,LP-DVD,ELP-DVD,SLP-DVD ..... prøv dig fram ;o))

M.V.H.
-GUF_DK-
Avatar billede cbedb Mester
11. februar 2004 - 17:47 #5
Du skal indlæse din fil først og gå til brændersiden og trykke more og så videooptions, så kan du vælge mellem flere formater