Avatar billede saison Nybegynder
17. januar 2004 - 15:45 Der er 25 kommentarer

ADVARSEL: til alle der søger webhotel

Jeg vil bare lige komme med en advarsel til folk der er på udkig efter et webhotel til deres domæne.

Jeg oprettede for 2 år siden et webhotel+domæne hos www.webdomain.dk

Jeg betalte selvfølgelig med det samme, det stod der jeg skulle gøre. Der skete ikke noget og jeg prøvede i lang tid at kontakte dem i deres åbningstid via telefon. Men intet svar. Emailen virkede tilsyneladende heller ikke hos dem.*

Jeg havde forsøgt at komme i kontakt med dem i næsten et år, da jeg opgav. Men pludselig dumpede der et brev ind af døren fra dem. Det var opkrævelse for en ny periode og hvis jeg ikke betalte inden en bestemt tid ville jeg ryge direkte til inkasso. Jeg nægtede at betale, da jeg ikke havde fået hvad jeg havde betalte for og på den måde havde mit på det rene. Jeg sendte dem istedet et anbefalet brev til deres postboks, som kom tilbage 14 dages tid efter, fordi modtageren ikke havde afhentet det.

Jeg har ikke hørt noget fra dem siden, selvom jeg ikke betalte og de ikke læste mit brev.

* Jeg skrev en mail til dem fra en anden emailkonto, med spørgsmål om domæneoprettelse (altså som en ny kunde). De svarede efter 10 minutter... Enten er deres mailprogram meget selektivt eller også har de gang i noget fusk...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 15:50 #1
Jeg har bedt webdomain.dk komme med en kommentar i denne tråd.
Avatar billede jih Nybegynder
17. januar 2004 - 15:53 #2
tror sq lige jeg skal følge med her...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 15:54 #3
De har modtaget min henvendelse.:
Your message was successfully delivered to:
<hostmaster@webdomain.dk>
Så må vi se om de har tænkt sig at kommentere sagen. Ellers kan du jo kontakte redaktionen på Kontant på DR eller forbrugerombudsmanden.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 15:55 #4
ja det lyder ret spændende
Avatar billede ztyxx Nybegynder
17. januar 2004 - 15:57 #5
hmm, havde overvejet at skifte til dem, så skal da lige....
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 15:57 #6
Her er information omkring manden bag hjemmesiden:
https://www.kob.dk/Global/Search/KOBfirmaprofil.aspx?kobnummer=938333

Åbenbart et enkeltmandsfirma.
Avatar billede nse Nybegynder
17. januar 2004 - 16:00 #7
Du er vist ikke den eneste, der har eller har haft problemer med Webdomain
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 16:01 #8
Hvem handler også med firmaer der har så ringe kontaktoplysninger:
http://www.webdomain.dk/main.asp?mode=kontaktoplysninger
Avatar billede nse Nybegynder
17. januar 2004 - 16:03 #9
Avatar billede ducks Nybegynder
17. januar 2004 - 16:04 #10
Såvidt jeg husker, havde jeg også kigget på webdomain sidste år da jeg købte webhotel. Men fik at vide det var noget værre hø. 2-3 uger efter var den så lukket og var blevet politianmeldt for ikke at virke og aldrig svare på support. (Jeg er ikke 100% sikker på at det var det, men navnet minder ihvertfald om)
Avatar billede ducks Nybegynder
17. januar 2004 - 16:29 #11
1) En-mands firmaet gør virkelig meget ud af at skrive Vi, ellers er han bare dårlig til at fomulere sig. Det er ihvertfald mit indtryk
2) I en af nyhederne står der at han lige har skiftet linien fra CyberCity til et webhostcenter. Så er det jeg overvejer hvor seriøst kan sådan en virksomhed være, når det er hostet på en CyberCity forbindelse.
Avatar billede dna Nybegynder
17. januar 2004 - 16:33 #12
ducks: Nu skal jeg på ingen måde forsvare webdomain.dk, da jeg også har fået et meget dårligt indtryk af ham/dem, men Cybercity kan da godt levere nogle ok forbindelser.

Man kan da alligevel køre en del webhoteller på en G.SHDSL-forbindelse med 2,3 Mbit upload.

Selvfølgelig ville det være bedre med 100 mbit fra et hostingcenter (Og sikkert også billigere) - men, man kan alligevel have en del trafik på 2,3 mbit.

Just my 2 cents

dna
Avatar billede stagg Nybegynder
17. januar 2004 - 23:26 #13
Er selv en af dem, der har haft glæden af at bøvle med ham/dem...
Han har sagt, at de var flere.. op til flere supportere og sådan, engang... har dog ikke snakket med andre end ham, de få gange hvor jeg har haft kontakt til dem.
3/4 af det år, har jeg ikke kunne få fat på dem overhovedet.
De har haft en MEGET stor nedetid.

da jeg i tidernes morgen købte hotellet, blev jeg lovet telefon og mail support... Efter de i en lang periode hverken havde skrevet nyheder, svaret på mails, eller taget telefoner, kom der pludselig en mail om, at de nu var nød til at lukke telefon support for derefter, at kunne yde god mail support. De svarede derefter på mails en uge til 2 frem, hvorefter de gik i stå igen...
De har gang på gang givet Cybercity skylden... faktisk i over et halvt år, og de har over et år sagt at NU ville de snart skifte udbyder...
Det skete så i slutningen af december, at serverne røg i en serverpark(?)

De står altså ikke ved webdomain mere? OG efter dette har deres FTP været nede utallige gange....

Man har faktisk kunne sende til alle deres kunders mail adresser ved at sende til en bestemt adresse, hvilket der blev en masse bøvl med...

Lidt (MANGE) klager kan ses her:
www.pc2u.dk/webdomain
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. januar 2004 - 10:41 #14
Hvis der er nogen der ikke kan få deres domæne til at virke, eller folk som har betalt og ikke har fået hvad de skulle have så kontakt venligst hostmaster@
webdomain.dk

fandt dette på deres hp, men det har du selvfølgeligt prøvet at gøre ikke?

ducks: Man siger normalt ikke "jeg" nå man snakker om virksomheder. Så vil bruger straks tro at man er en privat mand. Man burde nok skrive noget omkring at man kun er en i firmaet, med evt. nogen freelancer, eller sådan noget.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. januar 2004 - 10:48 #15
webdomain, står på nogle ipere som er tilkyttede cybercity, i 9430 vadum.

http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=212.242.89.206&do_search=Search

Så flyttede til København er de vist ikke.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. januar 2004 - 10:49 #16
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
02. februar 2004 - 23:14 #17
Vil da lige lave en advarsel med hensyn til dette.

Personen er startet med endnu et webhosting sted ....

prøv at kigge på http://new.cliche.dk/?mid=3&wid=300 adressen er nøjagtig den samme.

Når man laver en ordre hos ham så kommer der ingen total pris hvad man skal give, men reklamerer med at det koster 20 kr. om måneden, 100 kr. i oprettelse og man skal betale et år forud, altså (20*12)+100=340,00 Kr. dog mener de at jeg skal betale 675,00 kr. for det. så er det lige jeg undrer mig over hvordan det kan blive SÅ dyrt .....

/Sweet1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2004 - 20:57 #18
Cliche skriver selv at  "Alle vore servere er lokaliseret i danmarks største webhotelcenter". Der vil derfor sikkert kunne være uafhængige firmaer på
samme adresse.
Avatar billede ducks Nybegynder
04. februar 2004 - 00:16 #19
Jeg tvivler MEGET på at cliche snyder nogen, de har reklamer kørende på MTV som nok ikke er helt gratis, så udover de nedetider som de nu har (godt nok ikke mange på det sidste) så er det sq en seriøs virksomhed.
Avatar billede saison Nybegynder
21. marts 2004 - 19:20 #20
schulze: Ja, så kan du se hvad vi andre har fået ud af at kontakte "dem". - Intet svar (tilsyneladende?)
Avatar billede ducks Nybegynder
21. marts 2004 - 19:58 #21
Jeg kontaktede "dem", og fik svar dagen efter.
Avatar billede saison Nybegynder
31. marts 2004 - 21:23 #22
ducks, mener du webdomain?! Det er dem jog hentyder til...
Avatar billede ducks Nybegynder
01. april 2004 - 00:30 #23
Ja jeg kontaktede webdomain.dk og fik svar dagen efter, har prøvet 2 gange og begge gange fik jeg svar hverdagen efter.
Avatar billede saison Nybegynder
11. april 2004 - 16:32 #24
ducks: Jeg har også fået svar, men det var i forklædning som "køber". Så snart man stiller kritiske spørgsmål svarer de ikke...
Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2004 - 17:26 #25
Ja det har du ret i, jeg spurgte om det kunne passe det folk sagde om firmaet. Det kom der aldrig svar på.