Avatar billede superinfojens Nybegynder
23. januar 2001 - 06:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kør program

Hvis man sætter et program ind i stien

Windows->Start Menu->Programs->StartUp

Starte programmet op når maskinen starter !

Er der et sted hvis man gerne vil køre programmet lige inde maskinen lukkes ????

Registringsdatabasen eller noget ???
Avatar billede pstric Nybegynder
23. januar 2001 - 08:05 #1
Der er ikke noget, der svarer til Windows->Start Menu->Programs->StartUp, heller ikke i registry.

Når Windows lukker ned, sender den en WM_QUERYENDSESSION message til alle programmer.

Hvis du kan fange den (det kan du nok godt, men jeg ved ikke hvordan man laver en message handler i VB), så kan du rydde op, når du får den.

WM_QUERYENDSESSION:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/psdk/sysmgmt/shutdown_83se.htm

System Shutdown:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/psdk/sysmgmt/shutdown_29wu.htm
Avatar billede superinfojens Nybegynder
23. januar 2001 - 09:26 #2

Jeg synes ikke jeg kan få den til det.... er der en som kan skrive et kode eksempel ???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. januar 2001 - 10:54 #3
superinfojens:> for at kunne fange WM_QUERYENDSESSION skal du subclasse din forms Window Procedure og erstatte den med din egen. Det er ikke _helt_ nemt hvis ikke man har nogen idé om hvordan man gør.
Avatar billede superinfojens Nybegynder
23. januar 2001 - 11:22 #4

Okey det kan godt være at jeg så skal droppe det..

Men jeg synes nu pstric var inde på noget af det rigtige så pointne går til pstric
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. januar 2001 - 11:25 #5
superinfojens:> nææ .. du behøver som ikke droppe det .. jeg har ikke tid de næste par timer, men når jeg er færdig med det jeg laver nu så kan jeg prøve at bikse noget sammen til dig ..
Avatar billede superinfojens Nybegynder
23. januar 2001 - 12:50 #6

Det er helt sikkert kode som man ville kunne bruge til mange ting.. helt sikkert kode som jeg gerne vil have ind i mit D:\\Visual basic\\arkiv\\
;0)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. januar 2001 - 13:32 #7
superinfojens:> *S* forøvrigt, lige så snart man har subclasset formen og har sin egen Window Procedure kan man fange ALLE \"beskeder\" der bliver sendt til formen.
Avatar billede superinfojens Nybegynder
23. januar 2001 - 13:54 #8

Thomas når du bliver færdig, Er det så ok med dig hvis jeg siger til alle mine venner + læren at det er mig som har lavet koden **LOL**
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. januar 2001 - 13:57 #9
superinfojens:> *G* hæ hæ .. nææ du! alt hvad du laver med det skal have en TYDELIG note hvor der står \"Form Subclassing procedure by tdaugaard (www.tdaugaard.dk)\" *LOL* neej da .. sig du bare til dem at det er dig ;o)
Avatar billede joern Nybegynder
24. januar 2001 - 13:18 #10
Der er jo et godkendt svar, sendes der så stadig mail til interesserede?
Og selvfølgelig laver vi \"eksperter\" selv programmerne, men på
http://www.jpsoft.dk/freeware.html    er et freeware til formålet, ser det ud til.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 13:27 #11
Ja, mail sendes stadig ud selvom spm.\'et har et/flere accepterede svar
Avatar billede superinfojens Nybegynder
24. januar 2001 - 14:03 #12

Kanon link joern

Du lægger godt nok inde med en hel del guldkorn

Og ja kom bare frem med dem selv om der er Accepteret svar ..

Hvis jeg haved lidt flere point havede du helt sikkert fået dem lige ind på kontoen for det link ;0=}

Avatar billede joern Nybegynder
24. januar 2001 - 19:29 #13
>superinfojens.  Tak for roser, jeg labber dem i mig.  M.v.h.  Jørn