Avatar billede mozedennis Nybegynder
23. januar 2001 - 02:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bat fil, sletning efter dato

Jeg vil spørge jer om der er nogen af jer der ved hvordan man laver en bat fil
Der sletter efter dato i et NT miljø.
På vores server har vi en mappe med backupprint job, der bare bliver større
Og større.
Det jeg godt kunne tænke mig, var at lave noget automatisk sletning af filer
Der var mere end 14 dage gamle.
Fx en bat fil der bliver kørt fra en brugers logon.
Avatar billede blood Nybegynder
23. januar 2001 - 02:17 #1
Kan man ikke bruge den gode gamledags \"Planlagte opgaver\" eller hvad?
Avatar billede mozedennis Nybegynder
23. januar 2001 - 02:22 #2
pyyha det hvad jeg faktisk ikke men det kunne da
være jeg lige skulle undersøge det
Avatar billede jgammelg Nybegynder
26. januar 2001 - 16:31 #3
Der findes et lille sødt program der hedder Deletor. Det kan downloades fra www.basta.com

Det koster omkring 30-40$

Det har præcis det funktion som du mangler.
Hvis du får problemer med at konfigurere det, kan du sende mig en email : jgammelg@apcc.com

Jimmy
Avatar billede mozedennis Nybegynder
28. januar 2001 - 15:54 #4
jeg gider ikke betale 30-40$ for prograqmmet
ellers tak !!
Avatar billede jgammelg Nybegynder
29. januar 2001 - 10:15 #5
Ok, God fornøjelse med at lave din batchfil, jeg er sikker på den tid du bruger på det, er mere kostbar en 30 $  :-)
Avatar billede mozedennis Nybegynder
29. januar 2001 - 22:31 #6
jeg mener bare, at det må kunne lade sig gøre, med
en paremeter der sletter efter dato.
jeg hved man kan det på unix...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. januar 2001 - 22:38 #7
Well... først og fremmest: Du kan ikke gøre det nemt via batchfiler eller lignene. Du kan naturligvis lave noget i VB eller andre sprog. Men det kræver selvfølgelig noget arbejde (og nogle evner, som JEG i hvert fald ikke har).

Jeg skulle bruge en lignene utility på jobbet. Jeg havde brug for et værktøj der holdt øje med et bestemt dir + subdirs, og slettede alle filer ældre end 14 dage.

Til det formål fandt jeg Wescosoft\'s Automated File Deletion System. Det er nemt at sætte op. Meget fleksibelt, og det kan i det hele taget mange ting.

Prisen er $29.95, og det vil jeg mene er billigt for så god en utility.

Se mere på http://www.wescosoft.com/afds_features.htm

NanoQ
Avatar billede mozedennis Nybegynder
26. februar 2001 - 23:01 #8
jeg siger tak for tippet.