Avatar billede hooksi Nybegynder
16. januar 2004 - 22:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Hjælp Hjælp! Brænding af dvd!

Hej Alle sammen

Vi Bare høre om der er nogen der kan hjælpe mig Kort version!!:

Har brændt MIN EGEN KØBTE DVD (lovligt jo)

Min originale dv er væk Men har stadig cover+bon!!!
Er min Kopi så lovlig stadig???? håber jeg!!!! ellers er jeg på (ryven)

Oki men min kopi er blevet så ridset at min marantz dvd ikke kan læse den. Kun min computer dvd kan læse den...Derfor ville jeg prøve at brænde den så jeg kunne se den på mit fjernsyn igen!!!! men nero vil ikke gøre det!!!!!

Er der nogen der ved hvorfor?????

Og hvis i ved om det er ulovligt må i også meet gerne skrive det!!!

Men det burde det vel ikke være hvis je har cover og bon???

Mange tak for hjælpen til De Rigtige EXPERTER!!!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. januar 2004 - 22:23 #1
Du gør jo bare nøjagtig det samme, som da du kopierede din originale DVD ;)
Avatar billede hooksi Nybegynder
16. januar 2004 - 23:16 #2
Det hjælper ikke!!! for da jeg prøvede i nero ville den ikke. Jeg har prøvet der hvor man siger kopiere! og hvor man "trækker" den over! og kvik brænding hvor den siger at der ikke er plads nok på den nye dvd!!! og der hvor man kopiere ned på harddisken og brænder den derefter!!! intet hjæper er der ikke nogen der kender andre programmer????
Avatar billede kick Nybegynder
16. januar 2004 - 23:23 #3
Kig lidt på denne side www.dvdrhelp.com
Hent dvd Decrypter ganske gratis (Freeware)
Eller CloneDVD er desværre ikke Freeware

Men kig på siden og du kan læse hvordan men skal gøre
Avatar billede norbert Nybegynder
17. januar 2004 - 00:01 #4
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Brug denne opskrift
Norbert.
Avatar billede hooksi Nybegynder
17. januar 2004 - 00:27 #5
Jeg bruger selv clonedvd men det jeg ville høre var om kunne undgå at ligge hele dvdén ned og bare brænde den direkte fra mit dvd-drev til mit dvd-rw drev????
Avatar billede norbert Nybegynder
17. januar 2004 - 00:32 #6
Hvis du bruger abmedias forslag, kan du lægge din DVDskive i, bruge DVD-shrink, som så lægger dvd-en på harddisken i den rigtige størrelse og brænde den derfra. Du kan ikke bare brænde dvd'en direkte, at dvd'en fylder mere end hvad der kan være på en almindelig DVd. Derfor er du nødt til at formindske den lidt med DVDshrink.
Norbert.
Avatar billede dmskay Nybegynder
17. januar 2004 - 09:29 #7
hvis du har lavet en kopi fylder den kun hvad der kan være på en 4.7 dvd skive, så burde du kunne lave en almindelig dvd-dvd kopi med dit brænder program.

dmskay :-)
Avatar billede -guf_dk- Nybegynder
23. januar 2004 - 15:10 #8
jeg har oplevet samme problem da jeg ville rede en backup ...
det jeg gjore var at bruge dvdDecrypter ( den kan læse selv meget rissede skiver ved gen-læs eller ignore )
der efter brugte jeg nero vision ( recorder 2 ) som selv gør størelsen rigtig ( code lavet af samme man der står bag dvd-shrink )

håber det kan hjælpe ;o))

M.V.H.
-GUF_DK-
Avatar billede norbert Nybegynder
26. januar 2004 - 16:40 #9
Prøv at kigge engang på det link jeg gav:
Svar: norbert 17/01-2004 00:01:32
Så er jeres problemer løst. I kan plukke nøjagtig det ud, I vil have med. Og den tilpasser størrelsen, så den passer til den 4,7 gb-skive.
Norbert.
Avatar billede henninga Novice
09. april 2004 - 02:00 #10
Måske har hooksi fundet ud af noget ???
Avatar billede norbert Nybegynder
10. april 2004 - 20:46 #11
Det ville vel være meget rart at få at vide :-)
Norbert :-)
Avatar billede nik-nak Nybegynder
29. december 2005 - 18:57 #12
hvis du skal lave backup af din lovligt købte dvd kan du bruge DVD Shrink den kan for det meste klare ALT...har da oplevet fejl, men det er sjældent, og hvis DVDShrink mælder fejl kender jeg intet andet alternativ der kan klare opgaven..men vil samtidig sige at det er ULOVLIGT. Dem der har sammensat love om kopiering siger at det er ulovligt at bryde den kode der lagt på DVD´er for at beskytte dem, også selv om det kun drejer sig om backup, man kan ikke kopiere en dvd lovligt..medmindre en teknik der kaldes "det analoge hul" anvendes, men det er noget med en masse maskiner og kabler så det har jeg ikke ville sætte mig ind i.. dvdshrink er her dvdshrink.org