Avatar billede zliber Nybegynder
16. januar 2004 - 15:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Password til mappe

Hej Eksperter!

Jeg har en mappe på min computer som jeg ikke ønsker andre brugere af min computer skal have adgang til. Jeg ønsker heller ikke at lave brugere og give rettigheder o.s.v.
Men jeg ville høre om der var nogen der havde et program der kunne gøre så man skulle skrive adgangskode for at komme ind i mappen.

Håber i kan hjælpe mig!

/zliber
Avatar billede akany_ Nybegynder
16. januar 2004 - 16:07 #1
En hurtig søning på google gav følgende resultater. Måske en af disse kan bruges..

http://www.soft411.com/software/security-folder.html
http://www.folder-password-expert.com/
http://www.softheap.com/ffp.html
Avatar billede akany_ Nybegynder
16. januar 2004 - 16:11 #2
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. januar 2004 - 16:12 #3
jeps her er en (freeware)Folder Lock, http://www.soft32.com/download_6288.html
Avatar billede zliber Nybegynder
19. januar 2004 - 10:19 #4
Det skal lige siges jeg har nu prøvet programmerne på Win98-SE og jeg vil prøve dem igen med WinXP som jeg bruger derhjemme...

#akany
programmet fra www.freewindows.dk osv. det fungerer, men det giver ikke mulighed for at sætte password på mapperne såvidt jeg kan se.
Man kan skjule mappen så man SLET ikke kan se den, eller man kan gøre så man kan se den. Men man kan ikke gøre så man kan SE mappen men ikke gå IND i den uden at skulle skrive et password. Hvis det er muligt at gøre i programmet, må du meget gerne fortælle mig hvordan...

#cp1
Dit program så ellers lovende ud... Men når det er installeret og man skal starte det op, så mangler det en .DLL fil for at starte op... Jeg prøver programmet igen når jeg kommer hjem med WinXP, ihåb om at det måske virker der...

Håber i har andre forslag...!

/zliber
Avatar billede zliber Nybegynder
19. januar 2004 - 10:24 #5
Programmet fra siden www.folder-password-ekspert.com/ er et rigtigt godt program og lige sådan noget jeg søger...

Dog er jeg kun interesseret i freeware...

Til andre evt. intereserede kan jeg fortælle at programmet koster $39.95. Ellers er der kun mulighed for en 30 dages prøve version.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. januar 2004 - 17:53 #6
jeg havde ingen problemer under winxp :)mon ikke det er en "runtime" dll der mangler
kig efter den her http://www.dll-files.com/dllindex/index.shtml
Avatar billede zliber Nybegynder
02. februar 2004 - 19:29 #7
#cp1
Ja programmet bliver installeret fint på WinXP. Men jeg kan ikke lige se det smarte i det. Man skriver et "master password" og så skal man BARE højre klikke på mappen man vil sætte password på og vælge "LOCK FOLDER"... Så udfører den en process, og der sker INTET. Det eneste programmet gør er at lægge en .CFG fil ind i mappen. Men der er stadig fuld adgang.

Er det mig der har misforstået noget ?? :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. februar 2004 - 07:41 #8
hhmm sådan så det ikke ud her,screenshot fra win98
http://firewalker.1go.dk/lock%20folder.jpg
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. februar 2004 - 18:25 #9
respons ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. februar 2004 - 18:40 #10
billed fjernet
Avatar billede zliber Nybegynder
10. januar 2005 - 12:20 #11
Et helt år siden... Jeg havde helt glemt det spørgsmål... Undskyld!
Men jeg har sådan set stadig ikke løst problemet...
Avatar billede zliber Nybegynder
10. januar 2005 - 12:21 #12
Jeg lukker spørgsmålet her, der er vist ingen grund til at gemme det mere... Tak for forsøg på hjælp alligevel.