Avatar billede flapper Nybegynder
22. januar 2001 - 21:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbning af port 21 på Cisco 667

Hej eksperter

Problem: Selv om at jeg har bruger og pass er det ikke alle ftp-servere jeg kan komme på.

Muligt problem: Jeg har ladet mig fortælle at det kan være fordi min port 21 på min router ikke er åben.

Spørgsmål: 1) Hvordan kontrollere jeg om port 21 er åben. 2) Hvis den er lukket, hvordan åbner jeg den så.

Det kan måske have nogen betydning at jeg kan klare alle/de fleste problemer ved at disable firewall access.

OS: win 98 SE
router: cisco 667
udbyder: CC
firewall: ZA
ftp prog: cutftp32

På forhånd tak
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 21:34 #1
Så vidt vides får man en 677 router med og ikke en 667?? Anyway, har du prøvet at kigge Cybercity´s hjælp igennem?

http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/home.phtml
Avatar billede flapper Nybegynder
22. januar 2001 - 21:52 #2
du har ret - det er 677.

Jeg har set hos CC. Skal jeg port-forwarde eller hvad? er det det samme som at åbne en port.

Jeg er bange forat CC skriver lidt for indforstået for mig.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
22. januar 2001 - 21:52 #3
Klienten har i dette eksempel IP\'en 10.0.0.2.

set nat entry add 10.0.0.2 21 din.wan.ip.adresse 21 tcp
din.wan.ip.adresse er den IP-adresse routeren har på ydersiden.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede flapper Nybegynder
22. januar 2001 - 21:53 #4
jeg er bange for at jeg kom til at give mig selv mine points - hvordan \"åbner jeg spr. igen\"?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
22. januar 2001 - 22:04 #5
Det kan du ikke - men du kan oprette et nyt spg!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 22:18 #6
Yup prøv igen... :-)