Avatar billede stein Nybegynder
22. januar 2001 - 21:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ftp problem!

davz...
jeg har et stort probelm, jeg har Pro@ccess ADSL - og jeg kan ikke oprette en ftp-server! jo det vil sige at det kan jeg godt, men det er noget med at jeg skal skrive f.eks mit ip adresse som min router tildeler til mig. f.eks 192.168.1.4 ältså min router giver mig rigtigt denne her ip adresse 192.168.1.7 men så siger de inde fra teledanmark at jeg skal skrive .4 isteden for .7 for så ved routeren at du gerne vil åbne en ftp server.. men jeg andre ikke hvordan jeg gøre alt dette.. er der en eller anden der kan hjælpe mig? og hvor skal jeg ændre det med ip adressen henne osv osv? jeg bruger serv-u til at oprette bruger til min ftp. PLZ. hjælp mig!

Venlig Hilsen STEIN
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. januar 2001 - 21:25 #1
Du kan prøve at få hjælp og vejledning her:

http://ftpservu.deerfield.com/helpdesk/faq.cfm

/per
Avatar billede lynet Nybegynder
22. januar 2001 - 21:43 #2
du skal gå ind og højreklikke på ANDRE COMPUTERE->EGENSKABER>TCP-IP:
derinde skal du vælge angive en ip adresse
og sætte den til 192.168.1.4
og subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
og aktiver DNS med følgende adresser:
det skulle virke.
du kan ikke se det i feks. serv-u, men det virker.
det er fordi din router leder alt trafik på port 21 til 192.168.1.4
Avatar billede stein Nybegynder
25. januar 2001 - 11:53 #3
Jamen kan man godt have flere ftp-server på en gang så? for vi er flere bruger tilsluttede til netværket.. hvordan for man så flere bruger tilsluttede ?
Avatar billede lynet Nybegynder
25. januar 2001 - 12:03 #4
ja og nej.
hvis de skal være tilgængelige fra internettet, kan i kun have 1. det vil sige på port 21.
i kan lave en på port ????, men det kan routeren ikke finde ud af med teledanmark´s standardopsætning, så skal i betale dem 950kr for at lave det om.
internt kan i lave ligeså mange i vil.
Avatar billede stein Nybegynder
25. januar 2001 - 13:00 #5
ok lynnet - det vil sige at jeg heller ikke kan lave en webserver så? altså med 192.168.1.3 så? så skal vi også have en anden opsætning så? og det skal vi betale 950 kr. for?
Avatar billede lynet Nybegynder
25. januar 2001 - 13:09 #6
du kan sagtens lave en webserver, den skal ligge på 192.168.1.3 som du selv siger. det kan du sagtens bare lig serveren på port 80.
du skal forstå det sådan at teledanmark har lavet en standardkonfiguration til et lille firma, som de mener er smart(det er den ikke)
Avatar billede stein Nybegynder
25. januar 2001 - 13:34 #7
okey! men det vil sige at jeg så skal have en computer ved siden af.. for der kan jo ikke stå mere i min ip-adresse i min tcp-ip på netkortet.. *S*

Hmm... ok.. så må jeg jo se at købe en.. *S* har du ingen icq ? for vil da gerne snakke med dig igennem icq.. *S* min er 24941731
Avatar billede lynet Nybegynder
25. januar 2001 - 13:36 #8
jo jeg har en icq.
har sendt dig en besked.