Avatar billede donslund Nybegynder
16. januar 2004 - 10:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fjerne hjælpetekster.

Hvordan slår jeg de irreterende hjælpetekster/bokse fra som kommer frem i XP uanset hvad man fører musen henover?
Avatar billede redeeman Nybegynder
16. januar 2004 - 10:46 #1
prøv at søge i registrerings databasen, der er sikkert noget, for at få registreringsdatabasen fra så brug startmenu -> kør -> regedit.

du kan også prøve at køre gpedit.msc istedet. der er en masse indstillinger
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. januar 2004 - 10:54 #2
Det her?
How To: Turn off the Balloon Tooltips and Pop-ups
Windows Explorer/Tools/Folder Options/View/Advanced/Uncheck Popup Descriptions for Folder and Desktop Items.

Related Registry entry:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
"FolderContentsInfoTip"=dword:00000000

Eller det her: Tool Tips - Disable

Disable Tool Tips - Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced. Modify or create, "ShowInfoTip" and set the Value to 0. To restore set the Value to 1. This edit excludes the Start Button.

Disable Balloon Tips - Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced. Modify or create, "EnableBalloonTips" and set the Value to 0. To restore set the Value to 1.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. januar 2004 - 10:58 #3
reedeman> siden du lægger det som et svar, må du jo også vide hvad spg skal ændre!
Avatar billede redeeman Nybegynder
16. januar 2004 - 11:18 #4
gå ind i regedit, og gå ned til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
hvis EnableBalloonTips er der, ændre til 0, hvis den ikke er der, lav den og skriv 0
Avatar billede donslund Nybegynder
16. januar 2004 - 11:21 #5
N[r man skal lave den, skal man s[ v;lge binaer DWORD eller hvad.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. januar 2004 - 11:24 #6
redeeman> læser du ikke kommentarerne, eller vil du score billige point
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. januar 2004 - 11:25 #7
Donslund>> hvor langt er du kommet?
Avatar billede donslund Nybegynder
16. januar 2004 - 11:29 #8
Jeg er i registreringsdatabasen og inde i advanced hvor EnableBalloonTips og ShowInfoTip ikke findes, s[ jeg vil oprette dem.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. januar 2004 - 11:34 #9
Donslund> en nemmere måde er at hente et script her, som du fletter ind i regdb: http://www.softlinks.ru/download/file.php?fileID=2147
og det hedder-disable balloon tips
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. januar 2004 - 11:35 #10
sorry forkert link - den rigtige: http://www.mvps.org/sramesh2k/
Avatar billede donslund Nybegynder
16. januar 2004 - 11:39 #11
Ja, det gik jo nemt, men hvor i reg-db kan jeg så finde det? Bare for at se hvad den skriver.
Avatar billede donslund Nybegynder
16. januar 2004 - 11:40 #12
Øhhh fundet. Skulle bare lige ind det rigtige sted.
Avatar billede donslund Nybegynder
16. januar 2004 - 11:41 #13
Smid lige et svar Magictouch, så får du point.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. januar 2004 - 11:47 #14
Fint, og tak;)