Avatar billede larsbaun Nybegynder
15. januar 2004 - 19:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

help newbie - wireless lan kan ikke finde airstation

jeg har et buffald wireless netværk , det kørte fint men maskinen skulle formateres så...., ja gæt selv.

Nu kører det ikke.

Min bærbar win 2000 kører fint og der er hul igennem, men min stationærer win xp , der har et buffald wireless wli-pci-g54 netværkskort , kan ikke få hul igennem.

Jeg har installeret netværks kortet og i system manager ser det ud til at kører fint.

Jeg har også installeret airstation client manager, men den kan ikke finde mit netværk.

Når jeg trykker på Connect to Airstation skriver den.

"Configuration from Client Manager is impossible due to WindowsXP wireless LAN settings is available. Change Windows settings referring to the on line help document"

Og så siger den kloge, så kig dog der!!

Det har jeg gjort , men lige lidt hjælper det!!

Er der en der kan guide mig igennem så det virker, er der 100 point ekstra. ellers er der 60 knaster for brugbar hjælp!
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2004 - 21:39 #1
det den vil have det er du vælger at bruge det indbyggede program i XP, nede i højrehjørne burde du kunneklikke på netværksikonet også taste det oplysninger ind du skal bruge der.
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2004 - 21:58 #2
Du skal kigge efter i din manual om producenten anbefaler Microsoft Zero application eller det, som fulgte med kortet. Jeg mener du kan disable MS software-styring i enten enhedshåndtering eller egenskaber for netværk. Prøv at lede eller kig på producentens hjemmeside, hvis du ikke finder noget.
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2004 - 22:00 #3
.... men umiddelbart siger meddelelsen jo at du skal køre den software, som fulgte med kortet.
Avatar billede larsbaun Nybegynder
16. januar 2004 - 18:16 #4
Det der var galt var at man skulle installerer softwaren før kortet blev sat ind i  maskinen.... nu er der lidt der virker, den skriver at den har exelent connection på 54 mb, men...
Når jeg går på netter skiver browseren i status linien
"detecting proxy settings" og herefter skriver den "page can bot be found" , Hvad mangler jeg ?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 22:41 #5
får du en ip-adresse? eller sat IE til at bruge LAN som default?
Avatar billede zenze Nybegynder
16. januar 2004 - 23:52 #6
Du skal køre guide til internet-opkobling og huske at sætte hak de rigtige steder, som "kenp" også er inde på. HUSK AT DU KOBLER OP VIA LAN!!!
Du bliver så spurgt om du vil oprette en mail-konto og det kan du så gøre efterfølgende. Her skal du bruge dit kundenr. som USER og indskrive password. Hvis det er første gang du opkobler efter at have fået ADSL kører du guiden fra CD-ROM, men det er det vist ikke???
Avatar billede zenze Nybegynder
16. januar 2004 - 23:54 #7
På et tidspunkt er der en skærm som giver dig mulighed for at sætte PROXYSETTINGS eller sådan noget til auto og der står anbefalet i parantes - hvis der ikke stå recommended. Sæt flueben der.
Avatar billede zenze Nybegynder
16. januar 2004 - 23:57 #8
Hvis det hele er sat op i forvejen, så er der noget andet galt, og du må nok ind i routerens WebInterface. Det gør du ved at skrive  routerens IP adresse i adressefeltet på Internet Explorer.
Avatar billede larsbaun Nybegynder
29. september 2004 - 12:39 #9
det var passworded på routeren der var galt , det hjalp da jeg resat den ...