Avatar billede gudav Nybegynder
15. januar 2004 - 11:51 Der er 1 kommentar

encrypted svg

Jeg har lavet en visning med et svg billede og jeg vil gerne have så man vha. knapper kan zoom og flytte billede rundt.

Jeg har fundet et svg-billede på nettet, og når jeg bruger det virker det fint, men hvis jeg bruger de billeder, jeg selv har konveteret fra illustrator, virker det ikke. Hvis jeg kigger på koden fra begge billeder, kan jeg se, at den fil der er lavet i illustrator har krypteret kode, og derfor kan jeg ikke få koordinaterne.

Mit spørgsmål er om der er nogle der ved hvordan jeg gemmer mine svgs så der ikke bliver krypteret.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede mobi2 Nybegynder
11. marts 2004 - 14:05 #1
Hej,
du har mulighed for i Adobe Ill. at gemme i to formater, enten *.svg eller *.svgz. Det som du ser i koden fra Adobe Ill. er ikke kryperet, men sikkert bare pakket med gzip. Du kan læse dit billede ind i en browser, og gemme det igen, men husk at vælge *.svg. Så kan du fjerne pakningen. Har lagt mærke til at Adobe Ill. nogen gange lægger noget kode i svg som INGEN mening har... det kommer an på hvad du skal bruge ved dit billede, om det skal være interaktivt osv men hvis det skal være et "dumt" billede er der ingen grund til den kode er der. Brug evt. UltraEdit eller endnu bedre WebDraw til at editere din svg kode så den bliver forstålig for dig :-)
Et par gode links er:
http://www.learnsvg.com , http://www.jasc.com/products/webdraw/? , og selvfølgelig http://www.adobe.com/svg/basics/intro.html

Held og lykke med det.
/Mobi2