Avatar billede onex Nybegynder
15. januar 2004 - 11:42 Der er 3 kommentarer

opdatering via et anden Web-site.

hej alle sammen..

jeg står og skal lave en firma hjemmeside, og jeg er rimelig noob. jeg har på hjemmesiden, hardware, samt beskrivelse og priser, men så vil jeg gerne vide om jeg kan istedet for at ændre priserne selv, når den engros hjemmeside som jeg køber hjem fra ændre deres priser, få gjort det automatisk, sådan så når deres priser ændre sig, så ændre mine priser sig også.

på forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2004 - 12:00 #1
alt kan selvfølgelig lade sig gøre - men jeg tvivler dog på at FrontPage kan hjælpe særlig meget. Uanset hvad skal løsningen laves vha en serverside-teknologi - dvs fx ASP eller PHP - og så er der så vidt jeg kan se 2 umiddelbart muligheder;

1. Hvis i kan få lov til at få adgang til engros-sidens database kan i hente oplysningerne fra deres database (deriblandt pris) og så bare benytte en multiplikationsfaktor for at få jeres priser.

2. Lave en løsning der går ind på engros-hjemmesiden og aflæser oplysningerne for de enkelte produkter i ønsker (burde kunne gøres vha fx asphttp-komponenten til ASP).

Ovenstående vil gøre det automatisk - ellers kan du jo gøre det ret simpelt at ændre priserne på din side hvis siden er bygget op over en database hvortil der laves et administrationsinterface.
Avatar billede onex Nybegynder
21. januar 2004 - 10:01 #2
tusind tak.. det vil jeg så gøre.. :-)
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:27 #3
lukketid?