Avatar billede bas Forsker
14. januar 2004 - 23:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindelsen forsvinder

Hej eksperter

Jeg ved, at der findes et hav af lign. spørgsmål på www.eksperten.dk, men jeg er ikke lige blevet klogere af dem.

Jeg har Windows 2000 og bredbånd fra TDC.
På det seneste er der kommet problemer med at forbindelsen til Internettet pludseligt afbrydes.
Det sker typisk, når jeg vil fra en side til en anden, men også når jeg vil tjekke post.

Jeg ved, at der kan være problemer hos udbyderen (TDC), men er der nogle indstillinger jeg selv kan tjekke ?

På forhånd tak.

/Martin
Avatar billede debilo Nybegynder
14. januar 2004 - 23:11 #1
Prøv først at tjekke din hastighed på TDC
http://tdconline.dk/?ngURL=www.opasia.dk%2F
Under bredbånd hjælp står der Hastighed klik der og følg anvisning
Avatar billede debilo Nybegynder
14. januar 2004 - 23:21 #2
Lidt flere informationer ville hjælpe.
Opkoblingstype, med eller uden router, DHCP eller opkald
Har du dynamisk IP adresse og er DHCP i Egenskaber for TCP/IP aktiveret??
Avatar billede bas Forsker
14. januar 2004 - 23:42 #3
det er uden router

Jeg ved ikke, om det er med opkald - når jeg
vil på Internettet og bruge mit mail program,
skal bredbåndsforbindelsen først ringe op -
er det det der menes med "opkald" ?

Jeg ved ikke mht. IP adressen

/Martin
Avatar billede debilo Nybegynder
15. januar 2004 - 00:14 #4
Jeg melder pas. Du har åbenbart en PPOE opkaldsforbindelse og den kender jeg ikke.
Jeg kan godt give dig et par fif.
Du skal tjekke om der er ændringer i de lamper der normalt lyser på modemet medens du er online. Hvis en lampe går ud når forbindelsen afbrydes skyldes det højt sandsynligt fejl i TDC's udstyr og så skal du ringe til deres support.
Hvis du bare bliver hægtet af kan der være fejl på din maskine og det kan f. eks. skyldes spyware og det kan du læse om her: http://www.spywarefri.dk/
Held og lykke
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
15. januar 2004 - 23:45 #5
Præcis det samme problem har jeg med TDC bredbånd!
Avatar billede bas Forsker
16. januar 2004 - 11:37 #6
Til cyberboy

ok, tror du så det er hos TDC fejlen ligger ?

/Martin
Avatar billede bas Forsker
03. april 2005 - 18:02 #7
debilo

Poster du et svar så lukker jeg
Avatar billede bas Forsker
13. juli 2007 - 21:50 #8
Vil lukke spm.

Nogen, der vil have points?

/Martin
Avatar billede bas Forsker
30. juli 2007 - 17:23 #9
snupper dem selv så.