Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 22:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mail form

Jeg har tænkt lidt på at ved et tryk på et link åbner der en ny boks hvor man kan sende mig en mail!
www.wollsen.com

Men tænker lidt på om det skræmmer besøgende væk? Selv er jeg ikke vild med nogen form for backup..

Har ikke brug for hjælp til scriptet men lidt feedback på om det er godt?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 22:44 #1
backup = pop up
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. januar 2004 - 22:45 #2
Du kan vel ligeså godt lave den på en almindelig side - du kan jo også risikere at popup'en bliver stoppet.
Avatar billede zkn Nybegynder
14. januar 2004 - 23:00 #3
Skovenborg: Det er meget få popupstoppere der stopper popups du selv åbner.

wollsen: Det er ikke irriterende hvis du selv ønsker den skal komme frem, popups er udemærkede til ting som mails da du kun lige skal skrive noget og så sende.
Avatar billede delphimann Nybegynder
14. januar 2004 - 23:02 #4
let nok... <a href="MAILSIDE.PHP" target="_blank">Send mig en mail </A>
Avatar billede the_ghost Nybegynder
14. januar 2004 - 23:08 #5
Jeg syntes at popup i forbindelse med mail form er en meget god idé, da man så stadigvæk har mulighed for at surfe rundt på siden mens man skriver sin mail, hvis men evt. skal bruge noget fra siden!!!
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 23:23 #6
Så har jeg kun et spørgsmål. Hvordan laver jeg en pop up? ^^
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. januar 2004 - 23:30 #7
zkn >> Det selvfølgelig rigtigt. Så er det mest hvis folk disabler javascript at det kan give problemmer (eller hvis de slet ikke har javascript).

Alligevel vil jeg dog alligevel mene man bør undgå at tvinge brugeren til at åbne et nyt vindue. Sådan er det også generelt med links (og det ikke kun mig der mener det ;-)
Hvis jeg alligevel vil have et nyt vindue åbnet så beder jeg browseren om det - der findes jo normalt ikke højrekliks-menupunkter for at åbne i samme vindue.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 23:35 #8
jamen er der er ikke en kode for at væge størrelse? Jeg har forestillet mig noget lignende www.nics.frac.dk hvis i trykker på kontakt. Sådan en pop up
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. januar 2004 - 23:59 #9
Du kan jo prøve:
http://roenving.users.whitehat.dk/index.html

Generelt åbner du en popup sådan (med javascript):
window.open('side.htm','popup','width=300,height=300');

du kan se flere options og lave dit eget popup med roenvings script :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 00:14 #10
Jeg vælger at give skovenborg points. Efter som jeg faktisk ikke havde stilt noget spørgsmål da de andre svarede. Men efter jeg svarede var skovenborg der kom med kommentarer..

Så plz skriv et svar skovenborg ;) Måske er skovenborg barmhjertelig?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
15. januar 2004 - 00:40 #11
så lad gå ;-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. januar 2004 - 00:05 #12
nåå, du behøvede da ikke at afvise de andre som havde hjulpet...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 15:28 #13
Gør den jo automatisk når jeg accepterer?