Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
14. januar 2004 - 20:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at få tildelt ip fra DHCP

Jeg har en D-link 604 router...

Routeren deler fint iper ud til de fleste maskiner hvilket man vel kan betragte som en virkende router.

1 maskine i netværket kan ikke få tildelt denne, hvad kan være galt...

Jeg har prøvet at koble maskinen op i et andet netværk, hvor det virker fint...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. januar 2004 - 20:57 #1
kontroller kablet
prøv at test porten med en anden PC
sæt den der ikke kan få IP, hen hvor en anden PC får IP
Avatar billede trumf Nybegynder
14. januar 2004 - 21:34 #2
Prøv med at se hvilken IP alle de andre maskiner har fået tildelt og så lad maskinen koble op mod en der er i DHCP scope men en som ikke er tildelt til nogen maskine.
Hvis det dur, så lad den hente automatisk bagefter.

Det der DHCP kan fejle nogen gange hvis en maskine har været koblet op fra flere steder... noget med at samme IP tildeles til samme maskine hvis der ikke er konflikter. DHCP'en husker netkortet.
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
15. januar 2004 - 09:59 #3
Efterfølgende prøvede jeg at nulstille min router, og nu tildeler den pcen en ip, men det går langsomt...

Jeg har kørt programmet TPTEST3.exe

Den finder at jeg sender med 110 kbit/s og modtager med 480 kbit/s på TCP, og ca. det samme på UDP...

Kablet virker fint med min bærbar...
Avatar billede codebase Praktikant
15. januar 2004 - 16:09 #4
opsæt den til fast ip inden for dit dhcp område. nå det virker, tildeler du igen via dhcp...

gammel windows bub...
Avatar billede dksl Nybegynder
15. januar 2004 - 19:36 #5
den får tildelt en dhcp ip nu.... men TCP går stadig langsomt...
Avatar billede dksl Nybegynder
15. januar 2004 - 19:37 #6
Jeg ville geninstallere windows, men det er du vel ikke interesseret i ?
Avatar billede codebase Praktikant
15. januar 2004 - 19:57 #7
hmm, hvor mange login benytter du ??? dallerweb.dk <---> dksl
Avatar billede dksl Nybegynder
15. januar 2004 - 20:07 #8
codebase> den får tildelt en dhcp ip nu.... men TCP går stadig langsomt...

det var en indirekte kommentar om at dhcp'en virker, og at dit svar efter min mening er lidt nonsense...

Det lyder som et mærkeligt problem, men tror ikke man kan få det til at virke uden en cleaninstall...
Avatar billede trumf Nybegynder
16. januar 2004 - 12:59 #9
dksl> din mening er åbenbart malplaceret her i denne tråd, for codebase's svar ville have løst problemet. At codebase's svar så er det samme som min kommentar er en anden sag (pointrytter). men at nulstille dhcp eller gøre som jeg sagde, har samme effekt, og problemet er løst.
Så er der et andet problem, men det har intet med problemet med DHCP at gøre.

Mht langsom TCP,så ville jeg prøve at afinstallere netkortet og installere det igen, med de nyeste drivere. Hvis det ikke løser det, så vil jeg slette netværksforbindelsen og oprette den igen efter en genstart. Først derefter vil jeg reinstallere (cleaninstall)
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
16. januar 2004 - 14:21 #10
Okay... jeg er lidt tvivl om hvem der skal have pointene...
Avatar billede trumf Nybegynder
16. januar 2004 - 17:14 #11
Giv dem bare til codebase, han/hun er åbenbart meget desperat efter dem :-)

Ja, eller tag dem selv, for du løste det jo sådan set selv.

Jeg er tilfreds bare jeg har hjulpet.
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
19. januar 2004 - 20:52 #12
Okay jeg lukker... i skal have tak for hjælpen allesammen...