Avatar billede sbanjo Nybegynder
14. januar 2004 - 20:46 Der er 2 kommentarer

Forsinket lyd på mpg-afspilning på DVD-afspiller

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et TV-tuner-kort til min PC. Udsendelserne optager jeg i mpg-format. Ved hjælp af Nero brænder jeg optagelserne på en alm CD og afspiller på en Kennex DVD-afspiller på mit TV.
Men jeg har problemer med, at lyden er forsinket op til 10 sekunder - efter billedet.
Derudover kører filmen tit i hakker. Man kan næsten se, at billedet kører i små ryk.

Er det Nero som er indstillet forkert eller er det min DVD-afspiller som er for dårlig?
Avatar billede henninga Novice
14. januar 2004 - 21:26 #1
Det kan også være din computer som er for langsom til at optage hvis filmen også hakker når du afspiller på den.
Hvilket format gemmer du på cd - VCD eller SVCD.
Hvis det er SVCD kan du prøve at sænke bitrate på dine optagelser. Den ligger fra 1500 til 2500 Kbps. Jeg ved ikke om man kan indstille det i Nero.
Hvis det er VCD kører den med en fast bitrate på 1150 Kbps.

Måske er dine CD'er for dårlig kvalitet - prøv at brænde dem med lavere hastighed.

Lidt forslag :o)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. januar 2004 - 14:16 #2
nogle gange bliver lyden og billedet optage hver for sig og så sat sammen til en fil

Dette kan forårsage forskydelse i billed og lyd.

Andre gange er der ikke andet end at sige, opgrader din pc - den er for langsom (taler af erfaring)