Avatar billede skørsen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i Duke Nukem 3D

Inden jeg begynder at installere alle mulige obskure programmer fra nettet, vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med hvordan man kan få lyden med i Duke Nukem 3D under Windows 2000/XP?
Avatar billede bennyn Nybegynder
14. januar 2004 - 16:57 #1
Har du lyden med i dos ??
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:00 #2
Jeg har, med vdmsound: http://ntvdm.cjb.net/
Men ikke uden.
Avatar billede skørsen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:06 #3
Øhhm, jeg er ikke så sej til sådan noget her.

Jeg aner ikke om jeg har lyden med i dos. Jeg har ikke gjort noget aktivt for at der skal være lyd i dos. Hvordan gør jeg det/hvordan tjekker jeg om der er lyd i dos?
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:06 #4
Der er ingen dos i windows2k/xp, kun en kommandoprompt.
Avatar billede skørsen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:13 #5
Chalde>> virker det fint? På http://forums.3drealms.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=361655&page=0&view=collapsed&sb=5&o=93&fpart=1 bliver muligheden omtalt men ikke anbefalet.
Er der nogen problemer under installationen man skal være opmærksom på? Og har du brugt den patch som omtales på ovenstående link?
Avatar billede bennyn Nybegynder
14. januar 2004 - 17:15 #6
Chalde: Jeg havde forestillet mig at han kunne prøve at boote op med en bootdisk, og derefter teste at hans lydkort instillinger var korrekte.
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:18 #7
virkede hos mig, lidt hakken i lyden nogle gange, men virkede. Ellers prøv Duke3d_w32 som de omtaler.

bennyn -> Det hjælper ikke andet end i dos, da de indstillinger ikke gælder i xp, da dos ikke er til stede der.
Avatar billede skørsen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:23 #8
Jeg giver vdmsound en chance. Er det ikke tilfredsstillende prøver jeg Duke3d_w32.
Mange tak for den hurtige hjælp.
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:25 #9
prøver lige duke3d_w32 imens
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:27 #10
Hvis du ikke ka hitte ud af det, så sig lige til, så hjælper jeg dig på vej.
Avatar billede skørsen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:31 #11
det lyder godt, og sig endelig til hvis duke3d_w32 er klart bedre.
Der er også noget som hedder JonoF's port, http://jonof.edgenetwork.org/buildport/duke3d/ som måske er værd at prøve...
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:32 #12
Synes duke3d_w32 klarer det bedre end vdmsound, ska bare lige ha fundet ud af hvordan man kører det i fullscreen.
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:33 #13
Sådan:
duke3d_w32.exe -fullscreen
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:36 #14
Hent duke3d_w32, pak filerne ud i din duke3d mappe, lav en genvej til duke3d_w32.exe og i stien sætter du -fullscreen på.
Kører perfekt her.
Avatar billede skørsen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:36 #15
Jamen så vil jeg da droppe vdmsound og i stedet prøve duke3d_w32
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:37 #16
ville jeg også gøre hvis du ikke skal have andre dos spil til at køre.
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2004 - 17:38 #17
Bare sig til hvis du vil have point tilbage, da du egentlig selv kom løsningen. :-)
Avatar billede skørsen Nybegynder
14. januar 2004 - 18:27 #18
Du skal da helt klart have point for hjælpen. Det har været en sand fornøjelse så måske giver det også lidt god karma oven i købet =)