Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 15:52 Der er 28 kommentarer

opdatere bios

hej.hvordan gør jeg så disketten gider at boote, med en BIOS fil?
jeg har bare formateret en diskette, og lagt en ny bios fil ind.
og jeg kan ikke boote på den?
hvad skal jeg gøre?

jeg har et ASUS A7N8X E-Deluxe.
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:00 #1
nogle der ved hvordan mn fo den til at boote?
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:01 #2
woops!. hvordan man for.
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2004 - 16:04 #3
Du skal ikke "bare" formatere en disk, men formatere den som "system disk" ellers kan du ikke boote på den!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2004 - 16:05 #4
styresystem?
hvis XP - højreklik diskettedrev - formater - opret startdisskette.
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:05 #5
ja, hvordan?
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:06 #6
jeg har win,2000
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2004 - 16:06 #7
Muligvis kaldes det MS dos start diskette i dit system!
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:09 #8
Hmmmm, der er kun noget der hedder ekspresformatering, og aktiver komprimering, men den kan jeg ikke vælge!
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:11 #9
kan jeg så ikke?
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:25 #10
er der ikke en der gider at hjælpe??
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 16:33 #11
Du skal have lavet en start diskette, bedst fra en windows 98, tag en tom diskette, og læg BIOS filen og FLASH filen, over på den. Boot fra din Windows 98 disk, og i opstarten holder en Skift i bund, sådan at du få en start/boot menu, vælg kun command prompt, og når den er færdig med at boote, i sæt den anden disk og start flash programmet, skriv bios fil navnet ned sådan at du har det ved hånden, skriv bios fil navnet ind, tryk enter, og bed til at det ik er den forkert fil, el strømen går ned. ;-) for så hedder det farvel motherboard.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. januar 2004 - 16:35 #12
hente programmey asus update inde på www.asus.com, så behøver du ikke at bruge en start disk. jeg bruger programmet og det virker perfect på min.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 16:39 #13
pansertjald, du er så den første, jeg har hørt om at det er virket. Men det kan jo også være at de har fået lavet en ny version, siden jeg prøvede. Link til det program : http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=10&l3_id=23&m_id=5&f_name=awdflash.zip~zaqwedc
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:44 #14
ok mange tak!
kan jeg ikke uden det program?
altså, smide startdiskette i, og når den er bootet op, hvad skal jeg så skrive`?
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. januar 2004 - 16:45 #15
jeg opgradered min bios igår med programmet, for jeg har lige købt nyt bundkort. et asus p4p800 delux og det tog ca 5 min og så var den opgraderet.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. januar 2004 - 16:47 #16
jeg brugte version 5.16.01 og den virked i hvertfald.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 16:47 #17
pansertjald, som jeg sagde, dejligt at se at det virker nu.

sæt den anden diskette i, og start det flash program der er hentet, skrive bios fil navnet ind, og tryk enter. på www.asus.com er der også en udemærket guide.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. januar 2004 - 16:49 #18
jeg har ikke prøvet det med en start disk, men jeg har hørt at men skal søger for at både den bios version og asusflash skal ligge på disken, for det er asusflash programmet du skal bruge til at flashe din bios med.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 16:51 #19
pansertjald, som jeg skrev i min først indlæg : Tag en tom diskette, og læg BIOS filen og FLASH filen, over på den. Det virker også, den metode har jeg brugt mange gange.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. januar 2004 - 16:53 #20
det er i hvertfald sådan jeg har hørt at man skal gøre, så det vil jeg sige ja til.
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 16:54 #21
så nu ved jeg hvordan.
den er opdateret!!!
JUBII!!
en ting mere:
er et primery partition i fdisk en patition hvor man kan installere windows?
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. januar 2004 - 16:58 #22
ja det er den du skal bruge. det er den partition der ligger først på disken.
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2004 - 17:04 #23
Når/hvis du først er ved at formatere din HD nu, så foreslår jeg du vælger at dele den i (mindst) 2 partitioner, således du har en til dit OS og en til data. Hvis OS så går ned har du jo en partition med gemte file der ikke fjernes!
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 17:20 #24
ja, tak zhark , det ved jeg.
sidste ting: jeg havde 3 partitioner før, og de er alle væk nu, men hvis jeg laver en primary partitioner med fdisk og siger at den sakl fylde det hele, så fylder den kun 50 GB, og min HD er på 120 GB, hvad skal jeg gøre så jeg for mit plads tilbage?
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 17:21 #25
er det væk?
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 17:45 #26
jeg lavte de 3 partitioner med partition magic 8.0 den gang, og jeg slettede dem også med det. og nu har jeg kun 50 GB, hvad kan det være??
hvad er logical disk i fdisk?
og exsestent eller sådan noget?
Avatar billede nexuz Nybegynder
14. januar 2004 - 17:50 #27
kom nu pleas.. jeg sidder her og venter, og ved ikke hvad jeg skal gøre!
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2004 - 20:45 #28
Fdisk kan ikke handle en så stor disk, du skriver du har PM - så brug det til at formatere din disk, PM skal nok finde hele disken!