Avatar billede qualiman Nybegynder
14. januar 2004 - 14:07 Der er 14 kommentarer

Installation af opdateringer fryser

Når jeg downloader opdateringer fra MS er maskinen langsom i optrækket når den skifter fra download til Installation den kan godt stå i 1 time med "remaining tim=0" når den så går igan med at installere fryser den når "alle lys er tændt på installationsbarren" igår stod den over 16 timer uden at afslutte eller komme med en alarm/fejlmeddelelse, kun når jeg vil lukke skidtet advarer den om at installationen vil blive afbrudt.
Ifølge Task manager Performance sker der ikke det mindste så den ligger bare død unden at afslutte
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2004 - 14:14 #1
Kører den ellers OK?
Jeg foreslår forøvrigt du sorterer de opdateringer noget.
Du kan jo vælge/fravælge opdateringe og gøre det f. eks. således at:
Tag 2-3 af de små af gangen - og kun een af gangen, når de er store. Nogle af de servere kan være hård belastet og i hvert fald ind imellem være ekstrem langsomme.
Avatar billede espersen Novice
14. januar 2004 - 14:30 #2
hent de vigtigste filer ned til fx d-drevet (jeg tænker på Sp1a samt pakken Critical updates) og installér dem således lokalt (og så har du dem til en anden god gang!

SP1a : http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp
De kritiske; http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da
Avatar billede qualiman Nybegynder
14. januar 2004 - 15:08 #3
Den kører ellers ok - den er dog meget langsom hvis jeg spørger om My Computerproperties.
Det er ligemeget hvormange opdateringer jeg tager - same problem.
SP1a var inkluderet på XP disken så den har jeg.
Jeg vil prøve at downloade de kritiske som foreslået af Espersen
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. januar 2004 - 15:22 #4
Hvis det ikke har hjulpet, så prøv det her:
Updates - Won't Install
Go to Start
At the command prompt (Start/Run/CMD), type the following commands, pressing ENTER after each line:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc
Avatar billede qualiman Nybegynder
15. januar 2004 - 09:45 #5
Jeg er igang med Espersens foreslag.
Den åd godt nok den samlede update pakke, så jeg gik ind for at se hvad den så manglede! lavede en liste og gik ud på downloadsiden igen hvor pakken var, knallede opdateringerne ned på harddisken - og gik igang med at installere!
Den stopper nu ved "backing up files"  - details "Creating restore points"
Avatar billede espersen Novice
15. januar 2004 - 20:16 #6
hhmmm.. temmelig underligt at den ikke vil acceptere update via nettet !
Avatar billede espersen Novice
15. januar 2004 - 20:38 #7
hvad siger I andre : kunne det være maskinen der er ramt af noget snavs ? ; den har jo ikke været 100% opdateret med sikkerhedsupdates....
Avatar billede magictouch Nybegynder
15. januar 2004 - 20:46 #8
Lidt respons fra spørger?
Avatar billede zhark Nybegynder
15. januar 2004 - 20:55 #9
espersen>
Jeg tror du har fat i det rigtige - med at downloade alle updates og installere dem. Har en svoger der også var på i tiiimer... men PCen blev "kvalt" OK - jeg menerdog også der (kan) være andet galt med pCen, men man kender jo ikke net forbindelsen osv.
Men igen: Det må være den bedste løsning at hendte dem alle til en mappe.
Avatar billede espersen Novice
15. januar 2004 - 21:06 #10
det lyder bare ikke som forbindelsen, da den jo fryser under "backing up files"....

Skulle vi prøve med en Spybot + Hijackthis log ?
Avatar billede qualiman Nybegynder
15. januar 2004 - 21:40 #11
Jeg kører ofte Spybot og har lige snuppet HijachThis her er logfilen
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:38:50, on 15-01-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\ESB.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Webshots\WebshotsTray.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\unzipped\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.qe-consult.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {0000CC75-ACF3-4cac-A0A9-DD3868E06852} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Jubii - {4E7BD74F-2B8D-469E-DBF7-FD79BED5FA7D} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\jubii.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
Avatar billede espersen Novice
15. januar 2004 - 22:25 #12
jeg er ikke sej til HJT-log; men det ser umiddelbart ok ud

"ProxyOverride = 127.0.0.1" ser dog lidt sjov ud - kender du selv til det ??
Avatar billede qualiman Nybegynder
14. juni 2005 - 14:32 #13
Jeg fik det meste lagt ind og efter sp2 er der ingen problemer
Avatar billede espersen Novice
14. juni 2005 - 14:36 #14
;o)  kaster et svar hvis mit råd/hjælp kunne bruges,,,