Avatar billede sita Nybegynder
22. januar 2001 - 14:30 Der er 25 kommentarer

pauser i download...?

Jeg har netop installeret Win Me og dermed en ny Explorer.

Ny koerer jeg med 52  kbs hvilket er bedre end før (44 kbs), men jeg har lagt maerke til at der hver 3  eller måske 5 minut er en pause hvor jeg kan trykke nok så meget på links elller reload og der sker intet.

En kammerat siger at det er fordi explorer chekker et eller andet og man skal slå et eller andet fra eller til et eller andet sted.

Hvad og hvor?
Avatar billede jimsim Nybegynder
22. januar 2001 - 15:17 #1
Hvad har du CC, WOL eller TD?
Avatar billede sita Nybegynder
22. januar 2001 - 19:03 #2
G2N
Avatar billede sita Nybegynder
23. januar 2001 - 10:49 #3
Når explorer holder en af disse pauser kan jeg trykke på flere links på forskellige åbne explorer-vinduer, men der sker intet, intet.

Når explorer så begynder igen efter ca. 10-15 sekunder starter alle linksene med at downloade.

?

Det er som om explorer er sat til at holde pauser med mellemrum.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
23. januar 2001 - 10:53 #4
Hmm, hvor gammel er box\'n Du har installeret på ?
Mere specifikt; alderen på HD\'n ?
Avatar billede sita Nybegynder
23. januar 2001 - 11:01 #5
Den er 5 måneder. 21 Mb fra  IBM, 800 TB Athlon, TNT2 M64, Creative live!, Pioneer DVD etc.

Der er ingen problemer hvis jeg kører store spil eller grafikprogrammer. Det sker også hvis jeg sidder og læser en tekst på internettet eller hvis explorer er åben men jeg har været på toilet. Hvis jeg kommer tilbage netop når explorer holder sine pauser så sker der intet hvis jeg prøver at klikke på et link.

Nede i højre nederste hjørne kan man jo se om den reagerer og som regel reagerer explorer jo ved at sende en forespørgsel når man trykker på et link - også selvom der måske ikke kommer svar lige med det samme.

Her sker der intet - explorer sender intet i disse pauser. Og modtager heller intet.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
23. januar 2001 - 11:18 #6
Hmm, jeg troede umiddelbart at du skulle opleve en PFAfejl (Predicted Failure).
Har Du prøvet programmer som Go!Zilla &/el Download Accelerator ?
Med Go!Zilla kan Du C hvor meget der effektivt overføres pr. sekund.
En anden god grund til at benytte en af disse applikationer er at Du har
mulighed for at afbryde d/l, genstarte maskinen eller what ever, for derefter
at starte igen.

Jeg er af den overbevisning, at med overførselshastigheder under 15 Kb/sec,
er det en præstation at d/l noget > 2-3MB uden at miste forbindelsen !!
Og med en båndbredde på 56Kb/sec tvivler jeg meget på at Du kommer over 15Kb/sec!!
SPECIELT med G2N !! Jeg har næsten ondt af dig ;-)

Prøv evt. Go!Zilla eller Download Accelerator! Godt nok er disse programmer banner
baseret og sladrer HELT VILDT om din aktivitet på nettet, men det kan måske være
det der skal til!

Cheers, Zim

---
www.tucows.dk eller www.tucows.cybercity.dk
---
www.gozilla.com eller www.downloadaccelerator.com
Avatar billede ds-zim Nybegynder
23. januar 2001 - 12:25 #7
Umm, D der med at genstarte d/l;
jeg glemte at nævnte at der seføli\' startes derfra hvor du sluttede ;)
Avatar billede sita Nybegynder
23. januar 2001 - 14:40 #8
Jeg kender godt GoZilla o.lign. men det skulle jo ikke være nødtvendigt at bruge den blot for at surfe lidt rundt og læse nogle sider i Jyllandposten eller politiken!

Det er ikke kun når jeg downloader. Det er konstant hver 4-5 minut - uanset hvad jeg laver.
Avatar billede sita Nybegynder
23. januar 2001 - 14:55 #9
Jeg har netop slået min Inoculated realtime og makro-protection fra og genstartet WinMe men det hjalp ikke en disse!
Avatar billede ds-zim Nybegynder
23. januar 2001 - 15:28 #10
ok, jeg var under indtryk af, at det \"kun\" var et problem under d/l, my bad }(

Desværre er jeg løbet tom for idéer umiddelbart ..
Avatar billede dana Nybegynder
26. januar 2001 - 19:48 #11
Avatar billede dana Nybegynder
26. januar 2001 - 19:52 #12
Jeg havde samme problem på et tidspunkt med at MSIE døde midt i en transaktion. Jeg havde på daværende tidspunkt Netscape Communicator installeret. På et tidspunkt formatterede jeg min harddisk og installerede så MSIE 5.5 (engelsk version). Nu har jeg ingen problemer mere.
Avatar billede sita Nybegynder
26. januar 2001 - 21:49 #13
Foer med min tidligere opsaetning (Win2000 og explorer) var der ingen problemer. Derefter formaterede jeg min harddisk og nu er der disse pauser paa ca. 30 sekunder. De kommer ikke midt i at en fil er ved at blive downloadet men kan godt komme det. De kommmer uanset hvad jeg laver.

Jeg tror selv det haenger sammen med at jeg ikke har brugt en installations-CD fra Get2Net til at installere min internetadgang. Det gjorde jeg nemlig sidste gang. En bekendt siger at han har proevet det samme og at der var et par flueben el.lign. der skulle aendres saaledes at explorer ikke gik ind og tjekkede med mellemrum...?!?
Avatar billede dana Nybegynder
26. januar 2001 - 22:15 #14
Det sidste du skriver har jeg aldrig hørt om. Hvad er det for en Explorer version du har?
Prøv at checke med Windows Update om der er noget du kan tilføje. Ellers så prøv at downloade MSIE og installer den. Afinstaller den nuværende først, før du installerer den nye.

Mvh. Dana :)
Avatar billede sita Nybegynder
26. januar 2001 - 22:42 #15
Jeg har den explorer der følger med den nyeste version af Win Millenium. Det er fra mit arbejde begge dele.

Jeg tror det er opsætningen.
Avatar billede dana Nybegynder
26. januar 2001 - 23:13 #16
Gå i Hjælp menuen og klik på Om Internet Explorer (tror nok det hedder sådan - jeg har den engelske udgave) - så får du at vide hvad det er for en version. Du har ikke mod på at downloade/evt. opgradere til en nyere version af MSIE?

:)
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. januar 2001 - 23:17 #17
tænk... samme prob havde jeg med min me (eng. ver).
med win98se eller win2k oplever jeg det ikke...
Bruger de samme opsætninger i alle OSer, såhh.. mon det er ME der gør det???
(det er 4 maskiner der er testet det på herhjemme)

Har ingen løsning på det desværre, for selv i de andre OSer kan jeg opdatere IE lige så meget jeg vil uden den samme bug.
såhh.. hældet til at det \"blot\" er ME der laver lidt sjov.. :o(
Avatar billede dana Nybegynder
26. januar 2001 - 23:31 #18
Jeg havde problemerne med MSIE 5.0 under Win98 - med to forskellige internetforbindelser. Så jeg kan ikke forestille mig at det skulle være OS (ikke alene ihvertfald) der gør det. Jeg kunne sidde og kigge på en internetside og lige med et var browseren \"død\". Den begyndte at virke igen, men det hjalp altid at reboote maskinen. Lidt efter startede problemerne så igen. Jeg var ved at blive SKØR *lol*

:)
Avatar billede dana Nybegynder
26. januar 2001 - 23:34 #19
sita - jeg glemte at spørge dig om noget. Kører du med et mega opsat anti-virus program der ligger og checker alt i baggrunden, hvad er foregår på din computer?
Avatar billede dana Nybegynder
26. januar 2001 - 23:34 #20
er=der
Avatar billede sita Nybegynder
27. januar 2001 - 16:35 #21
Min IE er version 5.50.4134.....

Jeg benytter Inoculated som virus program - jeg har tænkt at det kunne være det så jeg slog realtime boot og makro fra.
Det hjalp ikke, men måske skal IE startes igen før man ved om det var det.

Avatar billede sita Nybegynder
27. januar 2001 - 16:45 #22
Jeg har været ude i opsætningen og fjernet et flueben i \"muliggør softwarekomprimering\".

Aner ikke hvad det er og det hjalp da heller ikke.
Avatar billede dana Nybegynder
27. januar 2001 - 20:48 #23
Så ved jeg ikke lige hvad der så skal til for at løse dit problem.....
Mit forslag fra tidligere var at downloade en frisk MSIE 5.5 og så installere den.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
28. januar 2001 - 11:03 #24
Tjae, jeg ville holde mig til 4.0 (Windows Explorer Service Pack 2),
men det er en smagssag
Avatar billede ds-zim Nybegynder
04. august 2001 - 13:14 #25
Er spm. dødt ?