Avatar billede mula Nybegynder
14. januar 2004 - 11:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xppro og fejl på dhcp tildeling af ip adresse

Hejsa Eksperter.
Jeg håber at I kan hjælpe.
Jeg har opgraderet en WS nt4 til xp pro med sp1
og nu har jeg problemer med at få netkortet 3c905 til at modtage en ip adresse, jeg kan godt sætte en ip adresse ind manuelt og pinge men men dns (opslag virker ikke selvom jeg kan pinge serveren (dns).
Jeg har fået deaktiveret apipa deaktiveret, da den gav forkert ip adresse. Hvordan får jeg geninstalleret tcpip ?
netsh int ip reset hjalp hellere ikke..
venter og på forhånd tak
mvh
Mula
Avatar billede espersen Novice
14. januar 2004 - 11:50 #1
et par bud;
1. mener at kunne huske at det 3com netkort er lidt gammelt, hvorfor det kan være en id´at hente en driver fra 3com.com!

2. i en kommandoprompt skrive : ipconfig /release  og derefter: ipconfig /renew
  (status kan ses med: ipconfig /all)
Avatar billede espersen Novice
14. januar 2004 - 11:54 #2
her er et link til diverse drivere til netop 3c905:

http://www.3com.com/products/en_US/searchbyproduct.jsp?path=download&search=3c905

Det er dog yderst vigtigt at du tager den som passer præcis til det netkort du har! - og dernæst tager det som passer til WinXP)
Avatar billede bens Nybegynder
14. januar 2004 - 11:54 #3
du får tcpip tilbage ved at højre klikke på "my network places" og egenskaber, højre klik på din forbindelse og egenskaber, klik så install og marker protocol og tryk add derinde kan du vælge tcpip igen og tryk da ok.
det skulle hjælpe med at få tcpip ind igen.
Avatar billede mula Nybegynder
14. januar 2004 - 11:59 #4
tak til jer for de hurtige svar, men problemet ligge i tcp/ip instillingerne i reg db. ogjeg har været heldig ( eller god ;-) fandt en program som gjorde tricket
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe
hav en god dag
så jeg lukker spm her
mvh
Mula