Avatar billede bananclaus Nybegynder
14. januar 2004 - 11:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Wireless USB Stick virker ikke

Topcom Wireless USB Stick på stationær PC med Win 98.2 vil ikke på nettet. Jeg tror min PC stadigvæk forsøger at bruger mit net kort. Der er signal strength på ca. 70% og link quality på ca. 90%. Så den fanger hvis nok signal men hvor og hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede truelz Nybegynder
14. januar 2004 - 11:46 #1
Jeg kan ikke huske præcis hvordan det hænger sammen med netværk og Win 98, men prøv at deaktivere dit netkort i enhedshåndtering -> Genstart og se om det gør en forskel.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
14. januar 2004 - 11:57 #2
Det hjalp ikke.
Avatar billede truelz Nybegynder
14. januar 2004 - 12:11 #3
Og der står ikke noeget om at netkortet er deaktiveret eller installeret forkert under Enhedshåndtering?
Så skal du tjekke under Netværk, der skal der gerne stå to netkort og en TCP/IP protokol til dem begge.
Gør der det, så tjek om du har fået en IP-adresse ved at bruge gå ind i Start -> Kør og skrive "command". I vinduet skal du så skrive ipconfig og noget mere jeg ikke kan huske, men der burde komme en vejledning.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
14. januar 2004 - 12:34 #4
Der står at USB er installeret korrekt. Det må det jo også være siden der er signal.

Så skal du tjekke under Netværk, der skal der gerne stå to netkort og en TCP/IP protokol til dem begge>Den står til automatisk hentning af IP ved begge.
Avatar billede truelz Nybegynder
14. januar 2004 - 12:39 #5
Så skal du finde ud af om den har fået en IP. Det gør du normalt vha. ipconfig, men jeg kan ikke huske syntaksen i Win 98.
Men jeg tror også du kan skrive "winipcfg" i Kør-boksen og se om du har fået en IP til kortene.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
14. januar 2004 - 12:49 #6
Så skriver den:

ZyDas ZD 1201 802.11b Wireless Lan
Nætværkskortadresse:00-02-72-42-E6-25
IP-autokonfigurationsadresse:169.254.22.66
Undernetmaske:255.255.0.0
Avatar billede truelz Nybegynder
14. januar 2004 - 12:53 #7
Når du har fået en IP der hedder 169.254.x.x betyder det at du ikke har forbindelse til omverdenen!
Disse IP-ranges er en Microsoft bruger som standard når der ikke er forbindelse til computeren.
Er du sikker på du har sat softwaren til netkortet rigtigt op med henhold til SSID, WEP-kryptering osv.?
Avatar billede bananclaus Nybegynder
14. januar 2004 - 13:01 #8
Nej det er jeg ikke sikker på. Jeg satte den medfølgende CD i, fulgte anvisningerne på skærmen og genstartede. Proppede den trådløse i og derefter installerede den sig selv. Der står da godt nok noget om Enable WEP osv. Men det har jeg ikke forstand på.
Avatar billede truelz Nybegynder
14. januar 2004 - 13:09 #9
Nej, det er okay.
Har du selv sat dit Access Point op? Så har du muligvis valgt en krypteringsmetode (noget med WEP) og et kodeord du bruger til at kryptere med. Desuden har du måske skrevet et navn på AP'et (SSID), og alt dette skal så indstilles til det samme på din computer.
Hvis ikke du selv har installeret dit AP, skal du på god Windows-maner have fat i din Netværks-administrator for at få krypteringsnøglen (kodeordet).
Avatar billede bananclaus Nybegynder
14. januar 2004 - 13:12 #10
Men der må jo være hul igennem for USBén modtager signalet fint som beskrevet i starten.

Der er ikke kodeord nogen steder.
Avatar billede truelz Nybegynder
14. januar 2004 - 13:15 #11
Den viser signalet selvom det ikke er konfiguret korrekt, men så tør jeg ikke sige hvad problemet er, beklager.
Jeg har selv installeret et netkort lignende dit, og det gav ikke de store problemer, og jeg kan ikke huske hvordan softwaren fungerer.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
14. januar 2004 - 19:23 #12
Andre som har en íde??
Avatar billede meo Nybegynder
17. januar 2004 - 13:03 #13
Jeg har også haft et lignede problem med win98 og trådløs usb adapter. Efter at have forsøgt en uge gik jeg ned til forhandleren og fik en anden noname adapter som senere hellere ikke virkede. Så til sidst fik jeg forhandleren til at bestille d-link hjem og det virkede!! Så mit råd er at du skal få dig et kendt usb adapter eller at du skal opgradere dit operativsystem!

Det jeg fik var: d-link, dwl122.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
22. januar 2004 - 09:48 #14
USB stik virker ikke sammen med Level ONE accespoint.

Lukket
Avatar billede bananclaus Nybegynder
22. juni 2004 - 09:56 #15
k