Avatar billede fonsie Nybegynder
22. januar 2001 - 13:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Palm Pilot og Nokia 6210

Jeg er så heldig at jeg både har en Nokia 6210 og en Palm Pilot IIIx, jeg tror at det er en e.

Men jeg tænkte på om man kan forbinde dem to, siden at Nokiaen har et modem der kan overføre med 43000 baud. Jeg kunne nemlig godt tænke mig for et eksempel at tjekke min e-mail på min PDA.

Jeg har hentet en IR opgradering fra Palm-com og så kunne jeg da få forbindelse, til min Nokia. Men jeg kan stadig ikke tjekke min email. Håber at en af jer har en god link til en side hvor man kan få nogle gode programmer til ens Palm, man kan bruge en internet forbindelse til.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. januar 2001 - 14:00 #1
Du kan sagtens bruge din Nokia sammen med din Palm. For at checke mail kræves det, at du har installeret et mailprogram på Palm\'en - du kan IKKE bruge den præinstallerede \"Mail\".

Jeg vil anbefale dig at installere Eudora Internet Suit. Det er freeware, og det fungerer rigtig godt. Du kan hente den på http://www.eurocool.com/search/?search=eudora

I det hele taget kan jeg varmt anbefale www.eurocool.com - På den side finder du alt hvad der er værd at eje af Palm Pilot software.

NanoQ
Avatar billede fonsie Nybegynder
24. januar 2001 - 23:09 #2
Det virker næsten, jeg tror at jeg skal oprettes som internet bruger, hos min Mobil Telefon udbyder. Men den web browser er da Wap er det ikke?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. januar 2001 - 08:25 #3
Ikke den der ligger i Eudora. Det er en txt baseret www browser. Vil du have WAP, kan jeg anbefale Wapman. - Du kan finde den på http://www.eurocool.com/search/?search=wap :-)

NanoQ
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
27. januar 2001 - 22:49 #4
jeg har sagt det før, jeg siger det igen:

KOM SÅ UD AF STARTHULLERNE...
Køb dog en PDA. DEt er kan du nemt forbinde den med mobiltelefonen. Du kan:

-cheke e-mails.
-lave operatør logo om.
-lave ringetoner om.
-surfe på internettet
-gå på ICQ
-chatte over mirc
-sende SMS
-surfe med WAP-browser

M.V.H GiZmo

ps. Jeg har selv en PDA og har frihed til at gøre alle de nævnte ting.
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
27. januar 2001 - 22:50 #5
Jjeg glemte vist at sige jeg også har en nokia 6210..

GiZmo
Avatar billede h2ns Nybegynder
02. februar 2001 - 23:08 #6
Gizmo: Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: En Palm er også en PDA.

Og alt det du skriver kan en Palm også.

mIRC? Laver de også en klient til PDA\'ere?? Eller mener du, at du kan chatte på IRC (mIRC er en Winslow klient til at chatte på IRC (Internet Relay Chat)).

Hans
Tilfreds ejer af en Palm Vx
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. februar 2001 - 00:12 #7
heh... jeg kører ofte PalmIRC fra min PalmPilot via en Siemens S35i... og det fungerer fint :)
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
03. februar 2001 - 18:17 #8
ja, men så IRC da, what ever :)

Ok, jeg overgiver mig. En palmpilot er også en personal digital assistent. Det var ligesom bare for at vide forskellen mellem de to.

Sig hva´ du vil! Det er bedre at fx. surfe på en med WinCE eller Epoc end på en palmpilot. Forskellen er klart skærmstørelsen. Det er næsten ubrugeligt på en palmpilot (ikke nogen angreb på  mig nu, vel?)
Og så er der farverne. Klart mere brugeligt.

med venlig hilsen GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. februar 2001 - 23:11 #9
Skærmstørrelsen på en Palmpilot er den samme som på de nye iPaq\'s - der kører WinCE ;-)

Køber du en Palm 3c kan du ganske udmærket surfe på den. Med godt resultat. På de sort/hvide skærme www\'er man ikke. Men det er egentlig heller ikke det der er formålet med en PDA. Skal jeg surfe, vil jeg til hver en tid foretrække en almindelig bærbar computer. Selv på en Psion Revo eller tilsvarende, er skærmen simpelt hen for klejn til at kunne bruges til noget fornuftigt :-)

NanoQ
Avatar billede h2ns Nybegynder
04. februar 2001 - 10:28 #10
NÅ, men tilbage til spørgsmålet:
Hvordan får jeg en Palm Vx til at hente mail vha. Eudora hos TDC? Min mobiludbyder er Mobilix, og jeg har fra 1/3. en Nokia 6210.
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
04. februar 2001 - 10:46 #11
--->nanog
nej nej!
der tager du helt fejl!
En palm IIIc har en opløsning på 160x160.
De ælste farve CE´er har en opløsning på 240x320.

GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede h2ns Nybegynder
04. februar 2001 - 13:23 #12
GiZmo: Der er forskel på skærmstørrelse/areal og opløsning, right?
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
04. februar 2001 - 17:38 #13
jo, der er foreskel nedad ikke?
Med der er da ikke vanret, vel?

d.v.s at hvis man laver displayet på en CE til firkantet. Så er den 240x240

GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. februar 2001 - 20:46 #14
Gizmo, du nævnte skærmstørrelse og ikke opløsning. Der er ret stor forskel.

Men du har ret i, at opløsningen er bedre på mange CE maskiner. Igen skal man bare lige gøre op med sig selv hvad man vil. Vil man have en PDA der er god til spil, www, multimedia (ting som jeg ikke mener hører hjemme på en PDA) med er mindre kritisk over for hastighed (en PalmPilot ER hurtiger, til trods for lavere clockfrekvens og færre ram) og batterilevetid skal man vælge en CE baseret maskine.

Sætter man derimod tilgængelighed, batterilevetid og pengene i højsædet, vælger man en PalmOS baseret PDA.

NanoQ