Avatar billede cecilie Nybegynder
22. januar 2001 - 13:10 Der er 23 kommentarer

SMS formular?

Hej.

Kan man lave en SMS formular i Flash 5? Hvis Ja hvordan?

Cecilie.
Avatar billede diktator Nybegynder
22. januar 2001 - 13:22 #1
Du  skal bare lave formen i Flash og sende informationerne videre til et SMS script.

Jeg har et script du kan få, men det er lavet i  ASP og kræver et mailkomponent på din server; Jmail, ASPmail, etc
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 18:01 #2
Diktator - Jeg kunne da godt tænke mig at se dit... :-)
Avatar billede diktator Nybegynder
24. januar 2001 - 08:24 #3
nikolajdu :: Jeg kan godt sende det til dig, men det er ren HTML og ASP, så formen i Flash må du/I selv lave ;-) Der kan iøvrigt findes mange eksempler på SMS systemer her på eksperten, bare man søger løs ....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. januar 2001 - 11:32 #4
I know... Jeg var mere interesseret i hvis du havde en fla også, men ok det er jo ikke det sværeste at lave... altså med mindre den skal ligge hos Scannet.dk... *ggg*
Avatar billede brandy Nybegynder
24. januar 2001 - 13:51 #5
Det er ret \"nemt\" at lave fla-filen. Bare lav felterne med de variabler som er i scriptet (php/cgi/asp) og en send knap med loadvariables - vælg filnavn (waaaazzzuuup.php) - vælg post. og så spiller det bare! - hvis der spørges pænt ;-) kan det mailes til jer...ellers kan det ses i funktion på http://www.Andys.dk - mail mig på andy@andys.dk hvis i vil ha\' scriptet eller fla-filen eller begge dele eller...

-brandy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. januar 2001 - 10:41 #6
brandy - det ved jeg udemærket godt. Mit problem er skam ikke selve flashen, men opbygningen af noget serverside som jeg er en spasser til...
Avatar billede diktator Nybegynder
25. januar 2001 - 11:17 #7
brandy :: Jeg tror nu heller ikke at Nicolaj & jeg har de store problemet med en Flashform, men ellers tak for tilbudet ;-)

Men måske er cecilie interesseret i at få fingerne i dit kræs, det er jo trods alt hende der har oprettet spørgsmålet ....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. januar 2001 - 11:30 #8
kræs... *ggg*
Avatar billede brandy Nybegynder
05. februar 2001 - 14:37 #9
D!ktator & Nikolaj -->
Hæ hæ nej, tro mig! jeg har på fornemmelsen at i er nogle rigtige Flash-hajer! ;-)

mvh
-Brandy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. februar 2001 - 20:11 #10
Brandy...

Jeg er godt nok lidt addicted, men hvad fanden... Men, min interesse i den her kategori kommer udelukkende af det engelske ord:

to Flash = At blotte sig.

Hvis man kigger på toplisten ligger jeg godt nok nr. 2, men både hoejrup og Diktator kommer stormende nu og jeg er ikke helt så meget herinde længere. Så... Det var nu heller ikke så svært at komme op af, da det egentligt næsten kun var Allandk og jeg der fik pointene... Men det er da rart at der er kommet flere til. Nu kommer der flere og mere avancerede løsningsforslag. Selvfølgelig også i takt med at der ikke længere er så mange spørgsmål om popupvinduer...

/Nikolaj
Avatar billede brandy Nybegynder
05. februar 2001 - 20:37 #11
Nikolaj-->

Ja, addicted to flash! det kan jeg råbe med på! ;-) Flash er da vejen frem *gg* det er bare ikke alle som har fået øjnene op for det endnu. Jeg regner ikke med at vippe nogle af pinden på top 10 i den nærmeste fremtid! Meeen jeg har 5 mdrs.  selvlært erfaring i Flash nu (ikke meget(!)), og det er eksperten som er med til at gøre én bedre! Både ved at læse (dine/andres) besvarelser, men også selv prøve at give sine egne Flash-erfaringer videre! phyyyuuw! (ka han blive ved!)

Heldigvis begynder jeg snart at få undervisning i Flash på min web-uddannelse...så vogt jeres placering (noooot!) *gG*

cecilie-->Sorry at jeg bruger dit spørgsmål!!!

HAIL EKSPERTEN.DK!

/Brandy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. februar 2001 - 20:46 #12
Brandy - Hvis man vil, er man hurtigt med på vognen. Personligt startede jeg fra Scratch i Flash 4 for ca. 8 måneder siden... Selvfølgelig kræver det at man arbejder/eksperimenterer og læser, men ellers må man sige at jeg finder mange andre ting ganske meget sværere... (hvem sagde Database??? Det kan man sgu da ikke få brug for... hø hø...)

/Nikolaj
Avatar billede brandy Nybegynder
05. februar 2001 - 21:02 #13
Hæ hæ! - næh!!! nice and plain flash, må da være nok!

Har du en Flashside man må se??

-Brandy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. februar 2001 - 21:19 #14
Brandy -

Næhhh... ikke rigtigt...

Kun den her gamle - ikke opdaterede.

http://www.whitehat.dk/ankjaer/Flash/niko.html

Jo det er mig på billedet!!

Og så den her op til jul som aldrig blev færdig...

http://www.whitehat.dk/nikolajdu/

Anyway, vil du vide mere så skriv en mail i stedet - Så ødelægger vi ingens spørgsmål...

nikolajdu@hotmail.com
Avatar billede egede Nybegynder
10. februar 2001 - 23:03 #15
Jeg har lavet en i flash 4 med få måneders erfaring. Du kan gå ind på www.mobilisten.subnet.dk -> Se i flash
og finde den der. Hvis det er sådan noget du går efter, kan du få alle oplysningerne omkring den.
Avatar billede brandy Nybegynder
11. februar 2001 - 11:13 #16
Hejsa! Det er da en fin sms-sender du har, men jeg tror at cecilie gerne vil have sin egen i stedet for én som kører over Subnet / Teledanmark.
Jeg mener, at hun vil have sit eget script til senderen...meeeen måske ikke, hun har ikke rigtigt deltaget her i sit eget spørgsmål. ;-)

cecilie--> Du må gerne få mit script, du skal bare spørge her...i dit spørgsmål...

mvh
-Brandy
Avatar billede egede Nybegynder
17. februar 2001 - 22:35 #17
Det havde jeg også regnet med!!

Jeg har været inde på din side, men opgav at komme videre i den (ctrl+alt+del)fordi jeg har en p120 så jeg syntes at du skulle fjerne lyden (eller gøre den valgfri) så den er mere brugevenlig.
Avatar billede egede Nybegynder
18. februar 2001 - 00:31 #18
Kritikken var ike til dig Brandy
det var til et helt andet spm.
(er lidt træt)
Avatar billede brandy Nybegynder
18. februar 2001 - 00:33 #19
Hejsa. Der er ingen lyd på, men siderne er også bare en lille legeplads for mine ideer, så de kræver rimeligt meget af computereni øjeblikket.

;-) meeen der kommer meget snart nogle valg både med html og det hele...

-Brandy
Avatar billede brandy Nybegynder
18. februar 2001 - 00:36 #20
Hæ hæ! det er helt ok! Men det er altid godt, at høre lidt meninger!

- Brandy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. februar 2001 - 00:41 #21
Brandy din preloader på www.andys.dk virker ikke. Den står på 1% indtil hele siden er loadet.

/Nikolaj
Avatar billede brandy Nybegynder
18. februar 2001 - 12:22 #22
ja, jeg ved det! - det er en mindre \"loop\" -bug! ;-) fikser den snart, når jeg får tid...

-brandy
Avatar billede egede Nybegynder
18. februar 2001 - 13:59 #23
brandy det var overhovedet ikke til dig, det var til et helt andet spm. og en helt anden person