Avatar billede billeschou Nybegynder
22. januar 2001 - 13:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lydkortproblem

Jeg har et SB AWE 64 lydkort som jeg aldrig har fået til at virke under win95, derimod kører det fint under linux.

Jeg har flere gange hentet de nyeste drivere hjem fra nettet uden at det ændrede noget. Hver gang jeg (gen)installerer win95, finder den lydkortet uden problemer og installerer drivere. Alligevel er der udråbstegn inde i kontrolpanel -> system.

Jeg gætter på at det er et problem med min biosopsætning, da jeg synes jeg har prøvet alt andet. Dog har jeg også flashet min bios inden for de sidste 3 måneder.

Nogen der har nogle forslag til hvad der kan være galt?

Uddyber gerne...
Avatar billede ravelin Nybegynder
22. januar 2001 - 13:05 #1
Prøv at flytte rundt på kortet i maskinen.
I hvilket slot har du det siddende? PCI eller ISA?
Avatar billede msmows Nybegynder
22. januar 2001 - 13:07 #2
ISA må det være (AWE 64), irg-konflikt!!!
Avatar billede billeschou Nybegynder
22. januar 2001 - 13:07 #3
det er forbundet til mit cd-rom drev... mener det sidder i PCI-slottet. Hvis det virker under linux, er det vel placeret korrekt... eller hur?
Avatar billede billeschou Nybegynder
22. januar 2001 - 13:08 #4
må hellere lige checke om det sidder i ISA eller PCI... vender tilbage senere (formentlig i morgen)
Avatar billede billeschou Nybegynder
22. januar 2001 - 13:13 #5
hvis der er tale om en irq konflikt, hvilke andre enheder kan så konflikte med lydkortet? (irq 5)
Avatar billede spikey Nybegynder
22. januar 2001 - 13:37 #6
prøv eventuelt at smide den nyeste directX ind det kan hjælpe på nogle lydkort
Avatar billede handmade Nybegynder
22. januar 2001 - 13:46 #7
Prøv at gå i enhedshåndtering - egenskaber for lydkortet-tessourcetildeling-konflikter. Du skal muligvis flytte på IRQ for kortet eller en anden enhed evt. hukommelsesområde/DMA
Avatar billede spikey Nybegynder
22. januar 2001 - 13:51 #8
ok jeg havde ikke set det med udråbstegnet.
prøv at reservere en Irq inde i enheds håndteringen og tving den derover
Avatar billede billeschou Nybegynder
23. januar 2001 - 11:00 #9
det mener jeg, at jeg har prøvet tidligere, men uden held. Jeg prøver det i aften og vender tilbage i morgen (er på arbejde)
Avatar billede billeschou Nybegynder
25. januar 2001 - 10:52 #10
det med at flytte irq for kortet er ikke muligt via kontrolpanelet - fanebladet ressourcer er ikke tilgængeligt for mit lydkort.

Det ligger i øvrigt under PCI-bus -> PCI standard ISA-bro når jeg vælger at få vist enheder efter tilslutning
Avatar billede billeschou Nybegynder
25. januar 2001 - 10:54 #11
Måske ville det være bedst med telefonisk kontakt, så kan jeg jo sidde foran PC\'en mens jeg har en \"ekspert\" i den anden ende...
Avatar billede billeschou Nybegynder
26. januar 2001 - 10:51 #12
lukker spørgsmålet, da jeg ikke har fået et brugbart svar. Nu prøver jeg i stedet at henvende mig direkte til Creative Labs