Avatar billede ymmot69 Nybegynder
13. januar 2004 - 20:43 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

grafik problem?

jeg har nu prøvet at installere 3 forskellige drivere til en vens grafikkort...
imellem drivere har jeg brugt driver cleaner til at fjerne stumper af de gamle.. fulgt instrukserne slavisk..

jeg har prøvet med den sidste nye nvidia 53.03 og 2 ældre 40.xx og en der hedder 44.xx et eller andet.. med ingen af overnævnte drivere kører kortet med enabled agp texture acceleration .. når jeg kigger under dxdiag..

pcén er en 2.4 intel med 512 mb ddr ram og et geforce TI 4200 agp 8x

Med den ældste af driverne får vi den højeste scorer i 3dmark 2001 nemli 8150 ca... Med den nyeste driver scorer vi kun 7500....
ER der nogen der kan hjælpe os med det problem....Hvordan enabler vi agp texture acceleration... jeg er sikker på at det er der problemet ligger i forhold til de ringe 3dmark resultater.. hvad siger i?
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. januar 2004 - 21:16 #1
Har i indlæst de nyeste drivere til bundkortet og hvilket er der tale om?
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. januar 2004 - 21:18 #2
Faktisk så er 40.72 en af de bedste drivere til ti4200. Og 8150 er da ikke ringe.
Har i været ude i bios og sætte fastwrite til enabled og agp aperaturesize til 256?
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. januar 2004 - 21:27 #3
http://download.guru3d.com/rivatuner/
I kunne også prøve driverne fra rivatuner i stedet. De er ganske udmærket.

Men først og fremmest skal driverne til bundkortet opdateres....
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
13. januar 2004 - 22:22 #4
> Andersenph>  jeg ved ikke lige hvad bundkortet hedder.. jeg er sikker på at der findes en opdatering til, men er det virkeligt problemet tror du... virker da fuldstændigt underligt at denne funktion ikke virker... dvs at den aldrig har været enabled i det år han har været i besiddelse af den pc.. hmmmm

aperature size står til 128 mener jeg jeg har sat den til... men det burde da heller ikke ha noget at sige om den står til det ene eller andet..

Jeg mener at uanset hvilken af de nævnte drivere han kører med, så SKAL agp texture acceleration da være enabled by default... ???

Den med biosen vil jeg prøve... men er der ikke andre bud ???
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 08:16 #5
Synes ikke rigtigt du beskriver hvad problemet er???
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 11:23 #6
ird>  ok jeg prøver igen så..... hvis du åbner dxdiag og kigger under display, under directx features står der:
Direct draw acceleration    :
Direct 3d  acceleration      :
direct texture acceleration:
på begge mine pcér  er alle 3 punkter enabled, og desuden også på alle andres pcér som jeg piller ved...
Men denne vens pc vil ikke kører med denne funktion enabled med nogle af de nævnrte drivere....
Hvordan løser jeg det problem...?
Agp er enabled i bios og står til 8x
Jeg må indrømme at jeg ikke er en haj til Nvidias drivere... kan det være et indstillingsproblem...?
han har xp home inde med service pakken 1.
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 11:25 #7
hmm burde ikke være nødvendigt! Har du prøvet med andre drivers
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 11:32 #8
hov ird hvis du undrer dig over  at spørgsmålet er skrevet i et navn og besvares i et andet, så er det altså fordi vi har  oprettet det hos ham i hans konto...

Jeg har prøvet med de nævnte drivere ovenover.... og faktsik scorede vi jo højst i 3dmark med den ældste af de nævnte...
Men agp acceleration virker ikke.. og det undrer mig... det må da ha noget at sige....?

Kan det som Andersenph siger ha noget med bios opdatering at gøre..jeg prøver det seføli uanset hvad næste gang jeg er der ovre..
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 11:37 #9
står den til AGP 8x i bios eller bare fire? ved ikke om dette kan spille ind men et gæt
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 11:40 #10
ja den står til agp 8x  hmm jeger som sagt ikke så bekendt med nvidias drivere, og deres indstillings muligheder... men kan der være noget der jeg har overset... har du mødt det problem før Ird?
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 11:42 #11
ja men der var kortet stået af :D

Nvidia's drivers er ligetil. Installere dem og så virker det.

Har du prøvet at køre en SFC /scannow på systemet for måske mangler der vigtige filer???
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 11:51 #12
nææ det har jeg ikke ... har hørt om det før , men aldrig afprøvet det.. hvad er det for noget... ?
ja jeg kan forestille mig atdet finder  manglende filer... eller fortæller hvad der mangler *S*
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 11:54 #13
har du xp?
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 11:55 #14
ok jeg er lige ved at afprøve det på min egen pc....
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 11:55 #15
ja jeg har xp pro kørende her.. han har home...
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 11:57 #16
indsæt denne sti i kør

SFC /scannow og tryk enter men husk at have xp cd i drevet mens. Dette gendanner tabte filer på systemt.

Har du/han ALLE updates til windows??
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 11:59 #17
kan du ikke få din "ven" til at lukke de tråde han ikke længere bruger eller har fået svar i :))
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 12:14 #18
jo jeg skal nok nævne det for ham.....:)
han har ikke ALLE updates nej.... men han har som sagt service pakken.... men ærligt burde det kort ikke bare køre... ?
kan som du siger seføli godt være fordi der mangler en fil eller to, og det vil jeg tjekke...og seføli hans bios...
Hvordan ser det egentligt ud med xp på dansk idag? det er det han har..... en gang sagde man at man skulle holde sig fra den danske.. pga fejl, og kompatibilitets probs osv.. men det kan da ikke være gældende længere eller.. ?
ikke at det så skulle være derfor at hans lort ikke køre....
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 12:16 #19
Nej det har ikke noget emd sagen at gøre!
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 12:36 #20
okay jamen hvis ikke den sfc /scan virker .. er der så kun formater tilbage Ird?
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 12:42 #21
Ved ikke om dette løser problemet med grafikkortet!
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 12:45 #22
hmmmm jeg tror aldrig det har kørt  rigtigt det kort.. vi har først lige fundet ud af et nu.. pcén er ikke et år gammel endnu.. hmm det kan måske være stået af kortet siger du...?
kan være at vi bare skal prøve at  formatere først... selvom det er et skud i tågen.... lort og møg....
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 12:49 #23
Sker jo ikke noget ved at prøve det! Men tror kortet har fejlen
Avatar billede sakul Praktikant
14. januar 2004 - 12:50 #24
ok.. tak for hjælpen indtil videre... .. vender lige tilbage ....
Avatar billede ird Praktikant
14. januar 2004 - 12:58 #25
var det dig der smed karma efter mig *S* for takker så :)
Avatar billede sakul Praktikant
17. januar 2004 - 14:25 #26
Hej ird>  Nu har jeg været ude ved min far og pillet lidt ved hans pc også.. jeg opdagede at han faktisk har det samme problem som  ovenstående har....
Hans grafikkort er  et Ti 4800 se f....
Der er den samme ting galt... Når man kører dxdiag og kigger under display, så står agp accelerated textures som disabled.....???

Der må da være en måde at rette op på det problem på...??? Jeg kan ikke tro at begge kort er brændt af.. de kører jo udemærket..  De scorer bare ikke særligt højt  i 3dmark 2001.. Jeg scorer  bedre med mit Radeon 9000 pro kort end de her 2 kort, og det  burde ikke være  tilfældet...

Hjælp!!!
Avatar billede sakul Praktikant
17. januar 2004 - 15:42 #27
jeg lukker her... og henviser til en omformulering af spørgsmål her..... http://www.eksperten.dk/spm/452932
Avatar billede sakul Praktikant
17. januar 2004 - 15:43 #28
nå ja det må han seføli selv gøre.. det kan jeg ikke.... men spørgsmåæet er lukket.. og henvisningen gælder.. jeg ber om at få lukket senere idag...
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
27. januar 2004 - 12:19 #29
jeg lukker lige dette her igen....