Avatar billede stoftm Nybegynder
13. januar 2004 - 19:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar ikke på netværk, hvorfor ikke?

Håber I kan hjælpe mig. Jeg står med det problem at jeg ikke kan få min bærbare computer logget på mit domæne. Det lader umiddelbart ikke til at den finder noget netværk og dermed domæne. Kablet virker. Netkortet fortæller mig at det fungerer korrekt. (Enhedshåndtering) drivere med videre. Under netværkssteder findes kun lokal computeren. Alle gode ideer modtages.

På forhånd tak.
stoftm
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2004 - 20:45 #1
Den er blevet meldt ind i domænet?

kan den ellers komme på nettet? får den en ip-adresse
Avatar billede nopsen Ekspert
13. januar 2004 - 21:02 #2
har du sørget for at disable eventuelle firewalls?
Avatar billede rbl Praktikant
13. januar 2004 - 21:25 #3
Prøv at køre "guiden netværk". Du skal også sørge for at alle computere er på samme arbejdsgruppe.

Er du sikker på, at du skal logge på et domæne ?  Det er normalt ikke noget man har som privat mand/kvinde.
Avatar billede drejet Nybegynder
14. januar 2004 - 12:34 #4
Hvad er det for et styresystem du har på din bærbare ?
Avatar billede stoftm Nybegynder
15. januar 2004 - 18:07 #5
Tak for budene. De er alle værd at undersøge, hvis det ikke var fordi, jeg var endnu dummere end jeg troede. Jeg var så naiv at jeg stak patch kablet ind bag i computeren. Ingen havde på det tidspunkt fortalt mig at der sad et netkort i siden, og at der skulle bruges et lille ekstra kabel, før jeg kunne tilslutte mit patchkabel. Tak for tiden i har brugt.

stoftm