Avatar billede shoo Nybegynder
13. januar 2004 - 19:48 Der er 4 kommentarer

simpel materiale pålægning, en gif på en box, men kun på en flade

Hvordan er det man ligger et billede på en boks, når det kun må vises på en enkelt flade? Jeg er klar over at der er tale om uvw map, men hver gang jeg gør det ryger billedet ud på alle boksens flader..
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. januar 2004 - 20:38 #1
Du kan gøre det på to måder:

1) Slå "Tile" fra på din material! Klik på knappen ved "Diffuse Color", og under "Coordinates" er der to CheckBoxs (Flueben) kaldet "Tile", slå dem fra!

2) Prøv at eventuelt at bruge en "Multi/Sub-Object" material i stedet for en "Standard" material.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. januar 2004 - 23:05 #2
Du kan også give hver siden en id. På den måde kan du selv definere hver side.

Conveter den til editabel mesh (højreklikke på figuren)
Vælg feks polygon (menuen til højre)
Scroll ned og finde matriale id mener jeg det hedder.
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. januar 2004 - 23:39 #3
Der bliver sat forskellige id, til en box som default!!! Selvfølgeligt er dette en nødvendighed, hvis du bruger "Multi/Sub-Object"!
Avatar billede macgregor Nybegynder
17. januar 2004 - 01:59 #4
Som Michael skriver kan man ved at definere hver sides ID, SELV styre hvor på kassen billedet kommer.... (i stedet for default assignment)