Avatar billede cost Nybegynder
13. januar 2004 - 13:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation af Maxtor

Jeg har investeret i en maxtor 160 gb Harddisk, som jeg gerne vil udvide mit system med. Til disken følger et controllerkort som jeg gerne vil benytte.

JEg har et Asus p4b533-E bundkort med 2X 80 gb wd disket til at sidde i RAID på bundkortet. Disse diske indeholder mit styresystem.

Jeg vil gerne have Maxtor HD til bare at gå ind som lagringsmedie efter disse diske, men når jeg kobler harddisken til tror systemet at det er den der skal bootes på.

Hvordan kan jeg lettest komme omkring dette problem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 13:51 #1
Ved at sætte den til slave - den står nemlig som primær som standard :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 13:52 #2
Gøres på jumpere bag på disken
Avatar billede cost Nybegynder
13. januar 2004 - 13:54 #3
Hvordan skulle det kunne virke???? derfor booter den vel da stadigvæk fra den nye diskcontroller?
Avatar billede dragonnight Nybegynder
13. januar 2004 - 15:39 #4
Inde i bios kan du vælge hvilke "medier" der skal bootes på, og i hvilken rækkefølge du ønsker det.
Avatar billede dragonnight Nybegynder
13. januar 2004 - 15:40 #5
skulle have været et svar :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 15:46 #6
cost> istedet for at spørge, så afprøv om det virker - det er din pc, og du skal selv lave arbejdet...
Avatar billede cost Nybegynder
13. januar 2004 - 21:19 #7
Hejsa...
jeg har prøvet om det virker...... det gør det ikke.
har været inde i BIOS, kan ikke finde ud om jeg har den funktion hvor man kan ændre, hver gang der sidder disk på den nye controller hopper den over og starter på den.

Kan sagtens få det til at virke hvis jeg bare kører den som en almindelig slave på IDE kontrolleren, men vil gerne have den over på den nye UDMA controller
!
er der nogle der kender ASUS's bios??
Avatar billede stagg Nybegynder
14. januar 2004 - 09:45 #8
Din "normale" ide controller skulle da meget gerne kunne køre dma hvis disken kan?
Avatar billede cost Nybegynder
14. januar 2004 - 12:08 #9
Det kan den også, men kun ide100 vil gerne have den over og køre på det nye controllerkort....
Avatar billede cost Nybegynder
16. november 2007 - 11:29 #10
lukker