Avatar billede fyrbakken Nybegynder
13. januar 2004 - 12:15 Der er 5 kommentarer

Spørgsmål i ZoneAlarm

Når jeg går ind på Internettet og, dukker spørgsmålet:"Do you want to allow Generic Host Proces for Win 32 Service to access the Internet?" op. Da jeg er relativ nybegynder udi alt, hvad der har med computere at gøre, ved jeg ikke, hvad spørgsmålet betyder, men jeg har letsindigt svaret både ja og nej til spørgsmålet. Vil et af I kloge hoveder på et for mig forståeligt sprog kunne fortælle, hvad sagen drejer sig om? På forhånd tak for en pædagogisk indsats.
fyrbakken.
Avatar billede espersen Novice
13. januar 2004 - 12:19 #1
den må gerne! (godt du spørger! - med tiden vil du blive meget bedre vidende om hvilke små programmer / filer som må gå på nettet) Bemærk at nogle Snavs-fabrikanter laver deres filer så de umiddelbart lyder harmløse - så derfor altid godt at slå det op på fx. Eksperten eller Google.
Avatar billede espersen Novice
13. januar 2004 - 12:19 #2
Og lad ZoneAlarm huske denne indstilling fremover...
Avatar billede espersen Novice
13. januar 2004 - 12:21 #3
lidt info om filen

Hvis du bruger XP eller 2000 som styresystem så er svchost.exe et af de programmer som følger med. Det er et generetisk værtsprogram for tjenester/services i systemet, som kører fra DLL-filer. Ved windows opstart checker svchost registreringsdatabasen for tjenester, der skal indlæses. Der kan forekomme flere svchost.exe filer samtidigt. Hver svchost-session indeholder en hel gruppe af tjenester. Hver gruppe kan findes under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Svhost i registreringsdatabasen. Håber det gav lidt yderligere oplysninger om hvorfor der kan være flere svchost.

(citat: perhaps)
Avatar billede levithan Nybegynder
13. januar 2004 - 12:25 #4
her er den engelske forklaring

It's something from windows core that want's to access internet when explorer is running... Something didn't work when I told zonealarm to block it's access to internet (too using w2k) so I allowed it access internet and localnet, permanently..
There are quite a bunch applications trying to access internet from w2k sometimes...
Like the local security policies (lsass32.exe) trying to access all the time... It's best to just allow if it's from w2k core

På dansk betyder det at det er et programdel af windows som altiveres når du skal på internettet med din broser. uden den kan du ikke komme på internettet skulle jeg mene
Avatar billede espersen Novice
13. januar 2004 - 20:57 #5
du kan foretage en søgning med Windows' søgefunktion (søg også blandt systemfiler) og derved finde ud hvor den er placeret og måske hvilken programgruppe den tilhører.
Men igen, hellere spørge 1 gang for meget ;-)