Avatar billede machholdt Nybegynder
22. januar 2001 - 10:19 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Bios password..

Jeg har et problem med at komme ind i computeren, da jeg har lavet bios password, så man slet ikke kan komme ind i computeren.. Hvordan slår jeg det fra.. jeg har hørt at man bare skal tage bios-batteriet ud.. Men er det helt sikkert, og hvios man gør det skal man så geninstallere eller hvad sker der når man tager det ud??
Avatar billede trs Nybegynder
22. januar 2001 - 10:21 #1
Ja, du tager det bare ud og sætter det i igen. Der sker ikke noget ved det.
Avatar billede hojben Novice
22. januar 2001 - 10:22 #2
Tag du bare batteriet ud og vent 15-20 minutter. Det som sker, er at bios informationerne smutter og når du smider batteriet i igen vil computeren gå tilbage til standardopsætning. Du mister IKKE data på det.

Ellers kan du med hjælp fra din manual finde den jumper på boardet som resetter din bios.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. januar 2001 - 10:22 #3
Du kan godt prøve at tage batteriet ud. Lad det være ude nogle timer før du sætte det i igen.

Desværre er det bare sjældent det virker. I hvert fald på nyere boards.

NanoQ
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
22. januar 2001 - 10:27 #4
Jep du kan bare tage BIOS batteriet ud i ca. 10 minutter. Ellers så prøv at se om der er en reset jumper på dit bundkort
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. januar 2001 - 10:28 #5
hojben > jeg har ikke fået bundkorts manualen med..
Avatar billede hojben Novice
22. januar 2001 - 10:32 #6
hvilket bundkort har du? Der er (for det meste) en manual på producentens hjemme side.

Definer bundkortet så kan vi hjælpe dig lidt bedre.
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
22. januar 2001 - 10:34 #7
ja hvilket bundkort?
Avatar billede joashua Nybegynder
22. januar 2001 - 10:36 #8
www.zequenze.dk/eksperten/Resetbios.COM skulle gerne resette dit password.
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. januar 2001 - 10:36 #9
Ja okay.. Det er en computer jeg skal fixe for en person, og jeg ville bare være lidt \"Forberedt\" så jeg ikke ødelagde hans computer.. Men jeg prøver lige det der med bios battereiet.. Og så skriver jeg igen om et par dage,  hvis det ikke virkede eller osse får i bare pointene!!
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. januar 2001 - 10:38 #10
joashua > Hvad er det for et program? Og kan du fortælle lidt mere om det.. Da jeg sq er lidt \"bange\" for at fucke hans computer op..
Avatar billede trs Nybegynder
22. januar 2001 - 10:41 #11
Mit virusprogramv (mcafee) kommer med en advarsel når jeg klikker på linket!!
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. januar 2001 - 10:44 #12
trs > Så er det sq nok ikke det allerbedste at gøre eller hva?
Avatar billede joashua Nybegynder
22. januar 2001 - 10:46 #13
Jamen det løste mit problem som var det samme som hans, med det samme, så må han jo selvom han vil bruge den eller ej.
Avatar billede trs Nybegynder
22. januar 2001 - 10:47 #14
Filen er måske bare kendt af Mcafee netop fordi den resetter biosen
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. januar 2001 - 10:52 #15
Joashua > Hvad skal jeg gøre downloade den og så køre den på computeren.. Men hvordan fanden kører man filen når man ikke engang kan starte maskinen?
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
22. januar 2001 - 10:57 #16
Jeg tror vist det er bedst at finder en jumper på bundkortet, som resetter biosen.
det skal gøres i 3-4 sek.
Avatar billede t.olsen Nybegynder
22. januar 2001 - 10:59 #17
Du SKAL  på en  eller anden måde finde ud af at kører den, MS DOS eller lign.
Avatar billede trs Nybegynder
22. januar 2001 - 11:01 #18
t.olsen>> Det bliver vist lidt svært!!
Avatar billede joashua Nybegynder
22. januar 2001 - 11:06 #19
Nå så bare glem mit svar.
Avatar billede joashua Nybegynder
22. januar 2001 - 11:07 #20
eller indlæg selvfølgelig *g*
Avatar billede joashua Nybegynder
22. januar 2001 - 11:08 #21
Tror heller ik Joahuas fil er helt ren i kanterne, bare min mening.
Avatar billede joashua Nybegynder
22. januar 2001 - 11:09 #22
*LOL*
Avatar billede joashua Nybegynder
22. januar 2001 - 11:10 #23
Jeg kender ik til filen selv, sååå men folk har jo sagt at der er mulighed på for virus, derfor denne kommenter, og efter som folk skriver jeg er skitzo *g* Så skrev jeg til mig selv *LLLOOOLLL* Ej ta det hvis du vil have den :-)
Avatar billede machholdt Nybegynder
22. januar 2001 - 11:41 #24
k Harrtisoe > Skal man så fjerne jumperen eller sætte den over på en anden indstilling, og så starte maskinen i 3-4 sek.??
Avatar billede handmade Nybegynder
22. januar 2001 - 11:47 #25
Når du flytter jumperen, kortslutter du i virkeligheden BIOS kredsen, så du behøver ikke at starte. Flyt bare jumperen og sæt den på igen..
Avatar billede msmows Nybegynder
22. januar 2001 - 12:44 #26
Som nævnt af flere, fjern batteriet, men husk at fjerne netkablet. Hvis ikke risikerer du at der er standbyspænding og så hjælper det ikke en dyt at fjerne batteriet.
Avatar billede machholdt Nybegynder
24. januar 2001 - 07:03 #27
Msmows > Ja jeg piller alle ledninger fra ikk? og så tager jeg batteriet ud.?
Avatar billede machholdt Nybegynder
24. januar 2001 - 07:03 #28
Og har det ude i et par timer, og sætter det bare i igen og starter op igen..
Avatar billede clinton Nybegynder
24. januar 2001 - 14:18 #29
For at fjerne bios-password burde det jo være nok bare lige at resete bios. Det gøres med en jumper, der flyttes et hak i ca. 30 sek. og flyttes tilbage igen. Så er bios resetet og password er væk. Kig i bundkortets manual for at finde den relevante jumper, eller led lidt rundt på boardet, så skulle den dukke op!!
Det er da noget nemmere end batteriet, hvilket jeg iøvrigt ikke er sikker på virker, da bios\'en er en flash-hukommelse, og altså husker alt også uden strøm.....
Avatar billede msmows Nybegynder
26. januar 2001 - 17:01 #30
Bare netkablet, såmænd.
Avatar billede handmade Nybegynder
26. januar 2001 - 17:08 #31
Hvis ikke man kan finde reset-jumperen, kan man ved fjernelse af batteriet lige holde en skruetrækker mellem tilholder og batterikassens bund. Derved kortsluttes kredsen og BIOS resettes..
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
27. januar 2001 - 20:09 #32
\"kortsluttes\"... godt det ikke er mit bundkort....
Avatar billede handmade Nybegynder
27. januar 2001 - 20:19 #33
tk-xylen,
\"kortsluttes!! - hvad tror du egentlig en jumper gør??