Avatar billede joggeren Nybegynder
13. januar 2004 - 08:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gem af InDesign dokument

Hvordan får jeg mit InDesign dokument, til kun at linke, og ikke gemme billederne i selve dokumentet... hvilket gør den meget stor.
Avatar billede crawn Nybegynder
13. januar 2004 - 08:33 #1
Umiddelbart burde Indesign ikke implementere billeder i dokumenter som standard, men du kan løse dit problem ved at gå i menuen "vindue" og vælge punktet "lænker". Så skulle du gerne få en palette frem, hvor du kan se en liste over alle billeder anvendt i dit dokument. I øverste højre hjørne, er der en lille pil du kan trykke på. Hvis du vælger et billed på listen, trykker på den lille pil og så vælger punktet "fjern integrering af fil" vil indesign oprette en lænke til din fil og dermed fjerne integreringen.
Avatar billede joggeren Nybegynder
13. januar 2004 - 08:40 #2
Problemet er jeg ikke kan vælge det. Jeg kan kun vælge embed file. Tidlgere brugte jeg eps filer, og der blev der ikke noget problem. Det er begyndt efter jeg bruger .psd filer nu i stedet for eps.
Avatar billede crawn Nybegynder
13. januar 2004 - 09:55 #3
Hvis du nu gør som jeg skrev tidligere, med at hente paletten lænker frem, vælger en tilfældig psd-fil på listen, hvad står der så i menuen, når du trykker på den lille pil oppe i højre hjørne? Står der ikke "fjern integrering af fil"??!  Lav evt et screendump af dit dokument med paletten "lænker" fremme. JEg har forsøgt at genskabe dit problem, men uden held, jeg kan uden problemer implementere og ekskudere både psd- og eps-filer.
Avatar billede joggeren Nybegynder
13. januar 2004 - 10:00 #4
Har lavet et screenshot... hvor skal jeg sende dem?
Avatar billede crawn Nybegynder
13. januar 2004 - 14:42 #5
Smid et link på nettet til det :)
Avatar billede joggeren Nybegynder
13. januar 2004 - 14:56 #6
Jeg har ikke lige umiddelbart adgang til et sted at uploade den.
Avatar billede joggeren Nybegynder
05. august 2004 - 10:49 #7
svar