Avatar billede currant Nybegynder
12. januar 2004 - 23:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bedste ram til prisen?

Heysa. Står og skal købe nogle nye ram da jeg kører med nogle gamle pc133.

Mit motherboard kan kun trække pc2100, men eftersom at nogen pc3200 disse koster det samme som en 2100/2700 blok vil jeg hellere "fremtids" sikre mig lidt med en sådan. Mit spørgsmål går så på: Hvilke ram kan i anbefale til max 600,-(måske liiige lidt over, men helst ikke!!) som er rigtig gode til bl.a. gaming(Battlefield1942)?

Jeg har set ldit på:

Performance 512MB: http://81.19.227.131/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847891

og

Samsung 512MB: http://81.19.227.131/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847896

Hvilke kan i anbefale, evt. andre mærker som er bedre til denne pris?
Avatar billede currant Nybegynder
12. januar 2004 - 23:48 #1
Sidder forresten med et ECS K7S5A, AMD 2100+, GF4 Ti4200 128MB DDR Ram.
Avatar billede chalde Seniormester
13. januar 2004 - 00:17 #2
1) Du vil komme til at køre ram og fsb asynkront, hvilket vil få rammene til at yde mindre. De vil faktisk yde mere hvis de neddosles til fsb´ens hastihed.
2) Ang samsungs pc3200: http://hardware-test.dk/test_show.asp?id=1691

"Konklusion:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg er simpelthen målløs. Jeg har aldrig oplevet nogle ram som skuffede mig så meget, de kunne ikke engang køre PC3200 ved Cas3. Mit råd til alle folk er at hvis i skal bruge billige ram til en server eller noget, så kan i købe Samsung PC3200, men til alt andet brug er det simpelthen noget af det dårligste på markedet det her.

Positivt:

• Prisen

Negativt:

• Opfylder ikke hvad de er rated til.
• Ydelse
• Stabilitet "

Så hvis du ikke regner med at overclocke (hvilket k7s5a ikke er noget i nærheden af godt til) eller bruge rammene i et kommende system, ville jeg tage nogle ram der matcher din fsb (266mhz)

Af de to du har linket til, ville jeg tage performance, idet samsungs ikke opfylder det de skal kunne (har dem selv, fandt ud af det senere *Møg*).
Avatar billede currant Nybegynder
09. februar 2004 - 12:23 #3
Har endnu ikke fået taget mig sammen til at købe noget da jeg ikke har penge pt. men du får points for at advare mig mod samsung ;)