Avatar billede rossonero Nybegynder
12. januar 2004 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Kursus oracle

Jeg vil hører om folk kender til nogle kurser inden for Oracle.

Jeg er blevet henvist til Oracle Denmark, men der findes en række muligheder. Primært er behovet nok begynder præget, altså skal være fra bunden .. der findes selvstudier og også kurser .. nogen der kan anbefale noget ?  også hvad man får mest ud af .....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. januar 2004 - 21:15 #1
Tag i hvert fald det første kursus hos Oracle Danmark. De har særdeles kompetente undervisere.

Du ved jeg jo ikke hvad det er du vil vide noget om. Men skal du kunne administrere Oracle servere, kan jeg på det varmeste anbefale "Basic Administration" kurset. Det strækker sig over 5 dage, og giver en rigtig god ballast til at komme videre på.

Se mere her: http://education.oracle.co.uk/html/oracle/14/150/230/d12204gc20.htm

Og i det hele taget her: http://education.oracle.co.uk/html/oracle/14/150/230/schedule.htm

Er det mere pilleri i selve databasen, er Fundamentals I og II afsindigt gode. Der er et prerequisite på SQL basics kurset, men har du et rimeligt kendskab til SQL syntaxer kan du hoppe let hen over dette.
Avatar billede rossonero Nybegynder
12. januar 2004 - 21:31 #2
Ja ... "problemet" er jo, at stort set alle servere kører noget "oracle" ... så det er jo med at få et indblik i det .. hvilket min chef mener jeg skal :-)

Det skal siges, at jeg ikke aner det store om Oracle .. kun sådan lidt teoretisk hvordan det egentlig virker ...

Har du selv været på et sådan kursus eller er det via andre du ved det
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2004 - 21:34 #3
jeg mener ikke at "stort set alle servere" kører oracle - det er rigtigt at nogle gør, men nok ikke alle :)

Hvad du skal på af kursus afhænger som Nanoq siger meget af hvad du skal med kurset - altså skal du blive DBA (administrator), udvikler eller skal du bare vide lidt om hvad oracle kan...

Det aller bedste umiddelbart er at du finde ud af målet med et kurset først - altså hvad du gerne vil kunne når du går ud. Når du har en idé om det så tag en snak med Oracle Danmark og hør hvad de kan foreslå til lige præcis dine mål
Avatar billede rossonero Nybegynder
12. januar 2004 - 21:48 #4
Jamen jeg skal jo nok først og fremmest vide hvad Oracle kan, men er derefter jo også Administrator - altså vedligeholde osv.
Det jeg mente med at alle servere kører Oracle, så mente jeg primært på min arbejds plads :-) .. derfor er det jo godt at kunne fejl finde, hvis der skulle være en eller anden fejl.

Så udvikle skal jeg ikke -- ihvertfald ikke i første omgang.

Så målet med kurset må være at lære omkring Oracle, men frem for alt nok også at kunne "begå" sig som administrator
Avatar billede dancni Nybegynder
13. januar 2004 - 15:37 #5
Efter min mening har kurserne hos Oracle taget meget skade af at kursusmaterialerne udvikles centralti USA. Der er mange af kurserne hvor underviserne læser op direkte fra Powerpoint og det er pænt sagt røvsygt, uinspirerende og foregår i et meget langsomt tempo.

Der findes alternative kursusudbydere f.eks.
http://kursus.dbvision-aps.dk/kursusview.php?kursusid=20

De har også den fordel at kurserne er kortere.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. januar 2004 - 15:44 #6
Jeg har været på de kurser jeg nævner. Dog var Fundamentals I og II i Sverige.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. januar 2004 - 15:45 #7
Skal du administrere Oracle servere, bør du somnævnt starte med denne: http://education.oracle.co.uk/html/oracle/14/150/230/d12204gc20.htm
Avatar billede rossonero Nybegynder
14. januar 2004 - 19:23 #8
OK .. TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede awpdk Nybegynder
18. oktober 2012 - 14:36 #9
Du kan også finde Oracle kurser her

http://skillshouse.dk/oracle
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2012 - 22:53 #10
Der var vist lige en der manglede lidt synlighed...
Avatar billede supuku Nybegynder
24. oktober 2013 - 10:09 #11
Depending on the goal that you or me have set, anyone among the students like us can look for someone who will agree to write a short piece of information in short time. Frankly speaking we all are concerned about our mental health and emotions at university or college we study in. As stated at http://goodexamplepapers.com/category/example-research-proposals/ the meaning of details in educational process for an average man or woman is highly estimated.