Avatar billede kam1138 Nybegynder
22. januar 2001 - 01:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med logon på DC

Hmm, jeg har store problemer. Jeg har på vanlig vis installeret Win2K-server, konfigureret AD og netværksindstilingerne.

Men klienterne kan ikke logge på. De kan sagtens pinge serverens IP, men ikke dens navn. Når et logon forsøges, skriver klienten at domænet ikke kan findes.

TCP/Ip ser ud til at virke fuldstændigt på begge maskiner - der er hul ud på nettet via router osv.

Hvad kan der være galt???

/Kasper
Avatar billede renny Nybegynder
22. januar 2001 - 01:58 #1
har du sat iis op med de forskellige domæner
Avatar billede renny Nybegynder
22. januar 2001 - 02:12 #2
læs evt. mere på www.hanno.dk
Avatar billede kam1138 Nybegynder
22. januar 2001 - 04:41 #3
IIS? Det skal vel ikke sættes op? Det er vel kun til Internet Services?

Det der er problemet her er jo et lokalt logon på domænet.....men måske det har indflydelse?

/Kasper
Avatar billede been Nybegynder
22. januar 2001 - 09:26 #4
Hvis dine klienter er med OS WIN NT ell. WIN2K så skal de være indsat i serverens server manager før de får adgang til domænet.

Du kan prøve at installere WINS på din server, og sætte wins op på dine klienter så de pejer mod din winsserver = DC.
Evt. bar lave hosts filer på dine klienter, men wins er smartere.
Avatar billede k_la Nybegynder
22. januar 2001 - 09:46 #5
Kører du win2k- serveren i net sammen med en NT 4.0 PDC ? - jeg har oplevet at clienterne i NT domænet ikke kan connecte til Win2K ? - jeg skulle kun teste serveren, så jeg havde ikke brug for andet end de få clienter, som jeg oprettede.
Så jeg lytter -
Avatar billede svein Nybegynder
22. januar 2001 - 10:07 #6
Det er sandsylig at dette kan relateres til et DNS problem!

1. Check at dine clienter - med IPCONFIG - får fat på din DNS server(e).
2. Check at du har sat op på din DHCP at den skal tildele adresser til din DNS server.
PS. Uden DNS - ingen Windows 2000!!!!
3. Check i din DNS server følgende:
I Forward LookupZone at der er en host adresse ti den klient der logger på.
At der i ReversLookupZone er en PTR (pointer) record til den klient der logger på!

Hvad siger EventViewer på server? Kommer den med nogle fejl?

Avatar billede rca Nybegynder
22. januar 2001 - 10:10 #7
Glem det de andre har svaret, Svein er på rette spor.
Avatar billede farout Nybegynder
24. januar 2001 - 23:36 #8
husk lige at chekke at allow dynamic updates er sat til yes i både forward og reverse lookup zone
ellers kan du jo lige for en god ordens skyld
lave en a record i dns\'en på en af dine clients hvis du gør det så er jeg ret sikker på at den kan finde domænet
på clienten skal du natruligvis pege på den rigtige dns server typisk den der ligger på din dc

Tonny