Avatar billede okir Nybegynder
12. januar 2004 - 17:28 Der er 5 kommentarer

Hardisk død/væk!?

Hejsa' jeg har lige lidt problemer med min hd - jeg har en gammel seagate barracuda st38001a harddisk som jeg bruger til backup, så den er rimelig vigtig for mig !! Problemet er nu bare at bios'en ikke kan finde min disk mere... Vil bare høre om der er en der har en løsning på det problem - eller om disken simpelthen er kaput (evt. en der kender en måde man kan tjekke sin disk på om den skulle være død??)
På forhånd tak.
- Riko
Avatar billede klatten Nybegynder
12. januar 2004 - 17:38 #1
0 point værd? :-)

tjek at alle kabler sidder som de skal!

Forbind evt. harddisken på et andet kabel/stik
Avatar billede bennyn Nybegynder
12. januar 2004 - 18:44 #2
Sidder alle kabler som de skal, er jeg bange for den er død.. spinner den godt nok op ??
Avatar billede klausman Nybegynder
13. januar 2004 - 13:34 #3
Du kan prøve at smide disken i en anden computer. Kan du se disken i dit styresystem?
Avatar billede klausman Nybegynder
13. januar 2004 - 13:47 #4
...det kan du jo nok ikke, så du kan prøve at hente seatools desktop fra http://www.seagate.com/support/seatools/index.html det kan evt. give en idé om hvad din disk fejler, men det lyder ikke godt. Har været i samme situation med en maxtor, den var desværre død!
Avatar billede okir Nybegynder
14. januar 2004 - 15:47 #5
Tak for dit indlæg, jeg er ikke komplet noob omkring com :)
Kabler stik og så vidre sidder selvfølgelig lige i øjet ;)
Jeg har prøvet på flere forskellige com.
Og har også kørt seatool - uden held... så tror bare at Hr. Skraldemand kan få den med ikk' !!