Avatar billede blazer_911 Nybegynder
12. januar 2004 - 14:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

CS Server

Hvordan kan jeg lave en server der kører 24 time i døgnet som man bare kan joine ind på?
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
12. januar 2004 - 14:22 #1
jeg har masser af point men kan ike give de.. du har afsat flere point end du ejer.. sry guys
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
12. januar 2004 - 14:24 #2
næh.. de er nulstillet..
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
12. januar 2004 - 14:28 #3
Du skal bare have en pc, kørende med en dedicated sever! du kan ikke joine serveren fra samme maskine som den kører på....

:-]  Z-I-G
Avatar billede hmann Nybegynder
12. januar 2004 - 14:30 #4
hvad har du forestillet dig?
hvor mange spillere skal der være plads til?
hvilken internetforbindelse har du?
du bliver nødt til at komme med lidt mere info, for at jeg (vi) kan hjælpe dig!

/HMann
Avatar billede hmann Nybegynder
12. januar 2004 - 14:33 #5
her finder du alt du skal bruge til at sætte en CS server op... hvis du har tålmodighed til at læse det igennem er alle oplysninger der! men det kræver en smule arbejde, for at det kører perfekt! men overvej først lige din internetforbindelse - om du har båndbredde nok til at hoste en server?

http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=howto

/HMann
Avatar billede hmann Nybegynder
12. januar 2004 - 14:34 #6
hvis du stadig har spørgsmål efter at have læst det, så sig til, så tager vi det lidt af gangen!
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
12. januar 2004 - 14:34 #7
Altså der skal være plads til... max 10 men gerne mindre.

min forbindelse er lidt slow.. 512/256

.. men hvis den skal være en 24 timers server lissom andre store..?
Kan man det .. hvis jeg slukker pc? hvis den er på stand by?
eller bliver man nødt til at finde sig en billig server at leje?
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
12. januar 2004 - 14:40 #8
Hehe.. har også installeret AdminMod og Statsme på serveren.. nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan man gør den til en 24 timers server.. eller bare... så mine venner kan joine den!!!
Avatar billede hmann Nybegynder
13. januar 2004 - 08:57 #9
okay.. jeg er ked af at sige det, men med den internetforbindelse kommer du ikke langt!
du har 256 kbps upload og du skal regne med at serveren skal bruge ca 40 kbps pr. spiller - dvs der kan være 6 spillere online før der begynder at komme lag og højere pingtider!

hvis dit udstyr i forvejen er flaskehalsen, synes jeg ikke du skal installere statsme (måske heller ikke adminmod). statme får serveren til at lave en masse ekstra beregninger, da den jo skal fortælle dig hvem der blev ramt hvor, af hvilket våben og hvor meget skade det resulterede i osv osv..
ved ikke om adminmod kræver lidt også.. ellers brug rcon til at styre serveren med!

hvis du ved hvilken IP og port din server kører på burde det ikke være noget problem for andre at joine den! du kan selvfølgelig ikke slukke den pc hvorpå serveren kører! den må stå tændt mens spillere skal have mulighed for at joine!

har selv lejet en server, da de firmaer der udlejer den slags som regel har nyt udstyr og langt større internetforbindelser! prøv fx at læse denne faq her:

http://clanhost.dk/index.php?nid=14

en 100 mbit forbindelse... noget lidt andet end en 512 kpbs = ½ mbit ;)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:21 #10
6 spillere! MAX fint! Der dur da godtnok!.. ja... Adminmod vil jeg gerne ha, men statsme kan blive sat f vejen i et stykke tid.. for at se hvordan det går... og øhm.. hvad er rcon egentlig?.. ellers fint.. jeg kan lave god server med 6 spillere!
jeg har dog ikke fast ip, men kan vist få en gratis af antenneforeningen!
gider ikke LEJE server.. de er totalt dyre! jeg er trods alt 13 år.. mine lommepenge :-)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:22 #11
men jeg kan da få at se om det virker...
Avatar billede hahaha Nybegynder
13. januar 2004 - 18:24 #12
kan være vi skal ha en pcw en dag blazer ;) Ice-made @ Q-net :]}
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
13. januar 2004 - 20:34 #13
Ja se det er så noget jeg heller ikke forstår? kan i give mig en forklaring af hvordan jeg får HLTV, O net og IRC?????
Avatar billede hmann Nybegynder
14. januar 2004 - 08:21 #14
okay kan godt se det med at leje en server hvis du er 13 :)
men hvis i er en klan (eller bare omkring 6 der går sammen), kan det gøres for omkring 40-50 kr pr. måned pr. mand!

rcon er bare en måde at styre serveren på - det står for remote control!
læs om det her: http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=howto&show=rconuse

eller spørg hvis der er noget du ikke forstår omkring rcon!
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
14. januar 2004 - 13:55 #15
Jeg.. tror bare at jeg styrer min server almindeligt.
Men.. mIRC, Q-net og HLTV.. hvordan virker det? Hvordan kan jeg få eller bruge det??
Avatar billede hmann Nybegynder
15. januar 2004 - 10:37 #16
jeg vil sige at rcon ER almindeligt... Adminmod er det "ualmindelige" som er lavet for at gøre det lettere for dig at styre serveren! Men rcon kræver ikke alt muligt installeret og kræver intet... man bruger bare de almindelige serverkommandoer!

mIRC er bar et klientprogram til at chatte på IRC (Internet Relay Chat)
det kan downloades her: http://www.mirc.com/get.html

Q-Net = QuakeNet er det net du connecter til via fx mIRC

HLTV bruges til at spectate en CW/PCW uden at opfylde pladser på serveren.. man connecter til en HLTV server præcis som til en CS Server... men alt man kan på HLTV serveren er at spectate en kamp der bliver spillet på en CS Server! hvis man vil have at folk skal kunne overvære/kigge med når man spiller, får man altså en HLTV server til at pege på ens spille-server.. dem der vil kigge med kan så joine HLTV-serveren istedet for den egentlige spille-server!

generelt så er google.com din ven :)

søg der på de forskellige begreber og læs dig frem!
det griber vist lidt for vidt omkring sig, hvis jeg her skal forklare dig hvordan alting fungerer omkring mIRC, IRC, QuakeNet, HLTV osv osv
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
15. januar 2004 - 14:18 #17
jeg har fået mIRC IRC og quakenet ind i hjernen.. det lærte jeg i går.. er igang med at lave en permanent "kanal"... HLTV.. det kan også være ligemeget.. men angående spm vil jeg nu bruge adminmod.. og bestille fast ip istedet for.. hehe. har en grundejerforeningspisoglort-ip... men man skal have en grund = cs server ...

men.. tak for hjælpen!
Avatar billede hmann Nybegynder
15. januar 2004 - 14:24 #18
det var så lidt..

fast IP er en god idé når du vil hoste en server!
og startede også selv med adminmod og statsme dengang jeg startede at rode med cs servere :)

held og lykke med det!

PS: hvad hedder din channel, så kan det være jeg dropper forbi en dag :)
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
15. januar 2004 - 17:17 #19
jeg har ikke en 24 timers kanal endnu.. skal lave den ... men ellers er den:

Q net  - #GTTA