Avatar billede bruno1 Novice
12. januar 2004 - 01:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Radeon 9600 ingen filmklip - grafikkort problem

jeg har netop købt et creative radeon 9600 grafikkort og har nu det problem at jeg ikke kan se film på mit tv. jeg kan sagtens få signal osv. på mit tv men når jeg sætter en film på er der bare sort der hvor filem skulle kører. jeg har valgt funktionen clone således at alt der er på min monitor også er på mit tv. det fungerer også lige indtil jeg forsøger at sætte et filmklip igang.

er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
12. januar 2004 - 01:19 #1
jeg har haft samme problem.. du må maks køre 1024x768 ved 60 hertz... kan være du skal genstarte før det virker...
prøv det Bruno...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. januar 2004 - 01:20 #2
højreklik på skrivebord => egenskaber => indstillinger => avanceret => overlay => indstillinger for klontilstand (TV skal være aktivt) => teater-tilstand => anven
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. januar 2004 - 01:21 #3
Jeg kører 1280x1024 ved 100Hz - ingen problemer :o)

anven = anvend ;o)

Det maksimerer automatisk filmklippet på TV-skærmen, ved at aktivere teatertilstand, men det går jeg ud fra ikke gør noget :oP
Avatar billede bruno1 Novice
12. januar 2004 - 01:26 #4
nu har jeg fulgt kreidlerhansens forslag og der er kommet liv på min tv-skærm når jeg afspiller film! :-)  problemet er at den maksimerer billedet på min monitor og ikke på min tv-skærm. ud over det er det næsten umuligt at læse noget tekst på min tv-skærm, det er som om farverne løber lidt for meget sammen - hvilken indstilling er det der ordner det, det var meget merer skarpt på mit gamle kort - det er som om skærmen flimre lidt
Avatar billede bruno1 Novice
12. januar 2004 - 01:29 #5
har selv løst lidt af det :-) var kommet til at bytte om på hvilken skærm der var primær og sekundær - man jeg har stadig problemet med mine farver...
Avatar billede bruno1 Novice
12. januar 2004 - 01:51 #6
liiiige et spg. mere - hvad skal jeg bruge det sidste 4kantede aflange stik bagpå kortet til og hvad hedder det? der er det til monitoren og det runde til tvet og så er der det sidste.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. januar 2004 - 03:33 #7
Det er en DVI-udgang, som bruges til TFT-skærme. Med en omformer kan du også tilslutte den en CRT-skærm (altså, en almindelig skærm med billedrør og en dybde på 0,5m :oP

Den kan også bruges til at koble en ekstra skærm til grafikkortet, hvis den funktion ellers er understøttet :o)
Avatar billede bruno1 Novice
12. januar 2004 - 14:28 #8
det sidste spørgsmål er omkring farverne - jeg syntes ikke jeg kan få billedet på min tv skærm til at blive helt godt - er det noget med sammensat video eller hvilken indstilling retter jeg dem til på? hvis jeg vælger sort hvid er billedet knivskarpt men så snart der er farve flyder det hele sammen (se tidligere beskrivelse)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
04. november 2004 - 15:39 #9
Jeg er da overordentligt ked af, jeg ikke fik svaret, men jeg har netop i dag modtaget notits om du har stillet et spørgsmål... for 10mdr siden :o/ Enten er min mailbox eller Eksperten.dk's mailbot småforvirret.

I fald du bruger composite/sammensat video bliver billedkvaliteten forringet, så længe man kører i farver. Det skyldes at det oprindelige S-VHS-signal normalt er opdelt i flere "stykker" (har ikke plads på termerne, desværre), men det kan omsættes til færre i composite.

Resultatet er det samme på min maskine og dens opsætning :o)

M.h.t. skarphed og flimmer kan du omgås det ved at højreklikke på skrivebord => egenskaber => fanebladet "indstillinger" => avanceret => skærme => start signalet til TV'et => tryk på "TV"

Der skulle du gerne have alle de indstillinger du ønsker dig... Nåja, næsten. Noget mangler man vel altid ;o)