Avatar billede neoo Nybegynder
11. januar 2004 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Client server matriale ?

hej til alle ?

jeg søger efter noget stof om client server i delphi, som skal være på dansk!

hvis der er nogen af jer der kender nogle gode link må i godt smide dem her ?
Avatar billede tillon Nybegynder
11. januar 2004 - 22:40 #1
Det er et neget åbent spørgsmål du stiller, men er det delphi's TClientSocket og TServerSocket du vil vide noget om eller er det hvordan delphi helt gundlæggende forholder sig til netværk's forbindelser !? ... eller er det noget helt tredje ... mangler lidt detaljer!
Avatar billede hrc Mester
12. januar 2004 - 14:23 #2
tillon har ret - det er for generelt et spørgsmål til et ret komplekst emne. I øvrigt skal du nok være mere end heldig om du støder på dansk litteratur om det.
Avatar billede neoo Nybegynder
12. januar 2004 - 19:16 #3
det jeg sådan søger er noget med to tier/three tier, jeg skal nemlige holde en fordrag om det, så det skal måske hellere ikke gå meget i dybden, men noget må det gerne.
Avatar billede hrc Mester
13. januar 2004 - 15:05 #4
Jeg har ikke kunne finde noget på dansk, men her er nogle links

Grundlæggende og overordnet (m. grafer ;-). Tror det kan bruges:
  http://www.sei.cmu.edu/str/descriptions/twotier.html

Denne her er også ret ligetil:
  http://www.oreillynet.com/cs/user/view/cs_msg/25780

Den sidste giver links til mere guf:
  http://networking.webopedia.com/TERM/T/two_tier.html

Sidder selv og læser dem (da det er nogle år siden jeg havde teorien - har efterfølgende brugt det uden at vide hvad det hed. Var p.t. nede i kælderen for at se om mine lærebøger havde overlevet den seneste oversvømmelse - det havde de ikke, men i mellemtiden er Internettet kommet til...) - så hvis der er spørgsmål, så spørg bare løs. Vi bliver alle klogere af det her.
Avatar billede hrc Mester
13. januar 2004 - 15:08 #5
Sidstnævnte link leder, i øvrigt, videre til det første jeg nævnte.

P.S. Lidt flovt har jeg faktisk arbejdet med det i 3 år - vidste bare ikke at det hed three-tier.