Avatar billede morty Nybegynder
11. januar 2004 - 20:39 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

2 spørgsmål inden for xp

hej
1-
hvorfor når man installere en ny harddsik på 40 GB i en computer der kør xp, så finder den under diskmanegement og opret partition, formatering så bliver det til ca 37 gb eller en 120 GB bliver til 111 gb,,,
Hvor bliver resten hen..?

2-

og når man opretter de partition og drev så kommer der en mappe der hedder (system volume information) og man kan hverken slet den eller åben den,,,
Hvad er det for en mappe?

jeg vil gerne have en god forklaring en link er ok hvis det er på dansk,,,
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2004 - 20:45 #1
Det er fordi producenterne af harddiske angiver størrelse i hele tusinder - dvs. 1 Gb er 1000 Mb - rent faktisk er 1 Gb jo 1024 Mb :)
+
der er altid spildplads på en harddisk - kan dog ikke lige huske hvordan man regner det ud...
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2004 - 20:48 #2
det er rigtigt, og hvad angår system volume mapperne, så er det fordi system gendannelse er slået til, hvis du slår det fra forsvinder de.. hvis du synes de er irriterende at se på og gerne vil beholde system gendannelse, kan du bare gøre dem skjulte.
Avatar billede fortes Nybegynder
11. januar 2004 - 20:50 #3
1. John_stigers har ret.
2. Her er et link nopsens forklaring  http://www.theeldergeek.com/system_volume_information_folder1.htm
Avatar billede fortes Nybegynder
11. januar 2004 - 20:51 #4
mapperne forsvinder dog ikke af sig selv, selvom du slår systemgendannelse fra.
Avatar billede morty Nybegynder
15. januar 2004 - 23:00 #5
john du skal også ligge et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2004 - 23:09 #6
ok da ;)
Avatar billede morty Nybegynder
17. januar 2004 - 16:20 #7
det var en fejl her
det var john  stigers der skaule have de 50 point og ikke fortes
Avatar billede morty Nybegynder
17. januar 2004 - 16:24 #8
til john

http://www.eksperten.dk/spm/452971

det sket en fejl det var john og ikke fortes der skule have fået de 50 point
men ved ikke hvad der sket..

jeg synes ikke at fortes fortjent de 50 for han kom ikke med noget jeg kan brug
men john og nopsen klart kom først  med de svar jeg kan brug.
Avatar billede fortes Nybegynder
18. januar 2004 - 20:33 #9