Avatar billede kejser2004 Nybegynder
11. januar 2004 - 18:14 Der er 7 kommentarer

Hvordan tjekker jeg om der er signalforstyrelser påmit svhs kabel

Jeg overfører billde og lyd fra min computer i en afstand af ti meter og bruger et alm. audiokabel samt et svhskabel. På tv´et er det som om, at det er nogle signalforstyrrelser eller sådan noget. billedet står knivskarpt og hakker ikke men det er som om at billedet "hakker" på en måde når der fx. vises en actionfilm og der sker mange ting i billedet. Har aldrig haft problemet før.
Avatar billede beorn Nybegynder
11. januar 2004 - 18:16 #1
hvordan står billedet på din computer?
Avatar billede norbert Nybegynder
11. januar 2004 - 18:18 #2
Har du prøvet med et andet svhs-kabel?
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
11. januar 2004 - 18:22 #3
Billedet står perfekt på computeren, men på tvét er det som om der kommer nogle vertikale linjer indimellem der "deler" billedet op hvis i forstår?
Avatar billede henninga Novice
11. januar 2004 - 19:16 #4
Har du prøvet med et andet svhs-kabel?
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
11. januar 2004 - 19:53 #5
Nej, det har jeg ikke. Vil ikke investere i det hvis ukke det er kablet der er problemet men signalet...
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2004 - 19:58 #6
med et testapparat eller et oscilloscop (sikert stavet a hel... til). Disse apparater er dog ikke billige, måske kander du en der har dem
Avatar billede stefmeister Nybegynder
13. januar 2004 - 22:43 #7
Prøv med prgrammet TVTool kan ikke garantere at det hjælper, men det er en mulighed.