Avatar billede jespersen Nybegynder
20. september 1999 - 19:53 Der er 17 kommentarer og
7 løsninger

Partitions problemer (hjælp!!!)

Hejsa
Jeg har et problem med min HD. Den er på 6,4GB. Den er delt op i 3 partationer på, hver på ca 2GB.
På 2 af dem kører jeg Fat og på den sidste NTFS. Jeg vil gerne have lavet NTFS filsystemet om til Fat (eller FAT32).
Jeg har så anskaffet mig Partition Magic 4. Men her opstår problemet. Hvis jeg starter Partitioninfo op, får jeg
følgende fejlmed. når jeg vil se en oversigt over disken:
------------------------------------------------------------------
Error #108: Partition didn't end on cylinder boundary.
  ucEndHead expected to be 239, not 254.
Error #116: Starting sector of partition is inconsistent.
  ulStartSect = 8289603
  Begin C,H,S = 7801983
Error #110: Number of sectors in partition is inconsistent.
  ucSectors  = 4289292
  end - begin = 4037922
------------------------------------------------------------------
Nogen der kan løse dette??? Gerne en udførlig vejledning i, hvad jeg skal gøre :-)))

Jespersen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. september 1999 - 19:59 #1
jeg har haft samme problem og jeg havde ikke adgang til PQMAGIC.. så jeg ordnede det med kopiere alt ud, slette partitionen og så lave en fat og kopiere det ind igen
Avatar billede t-man Nybegynder
20. september 1999 - 20:10 #2
jeg ved ikke om dette kan hjælpe noget... men har du prøvet at lave en unstændig test med scandisk?
Avatar billede t-man Nybegynder
20. september 1999 - 20:11 #3
unstændig = fuldstændig
Avatar billede bubby Nybegynder
20. september 1999 - 20:27 #4
har du norton utitlities inde? hvis den har sagt at du har haft fejl i parationerne på et tidspunkt og du lod den rette disse fejl skal du køre f-disk og slette ALT ellers får du det ikke til at virke igen... det samme problem er med linux...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. september 1999 - 20:41 #5
hehee så var det derfor min ven ikke kunne få unhided sine partiotioner efter at have installeret linux
Avatar billede jespersen Nybegynder
20. september 1999 - 21:44 #6
Jeg har ikke Norton utilities...
Avatar billede t-man Nybegynder
20. september 1999 - 21:56 #7
har du prøvet scandisk??
Avatar billede jespersen Nybegynder
20. september 1999 - 22:04 #8
t-man: Ja...ingen hjælp der...
Avatar billede chruker Nybegynder
20. september 1999 - 22:49 #9
Mht. til error 108 er det fordi Partition Magic ikke understøtter at partitioner kan starte/slutte cylinder grænser. Det lyder jo som en oversættelse af fejlmeddelelsen, men Windows NT understøtter at partitioner kan starte hvor som helst, og da du formentlig har brugt NT til at lave NTFS partitionen har NT bare formateret som det passede den.

Du kan ikke få Partition Magic til at starte op, med mindre du får justeret partitionen, og det har jeg ingen anelse om hvordan du gør uden Partition Magic.

Det mest brugbare råd du kan få er at kopiere alt på NTFS partitionen over på en anden partition og derefter slette NTFS partitionen.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. september 1999 - 09:18 #10
Kender ikke lige den fejl, men hvis jeg ikke er helt ved siden af, kan man ikke konvetere en NTFS partition til FAT eller andre, kun fra FAT -> NTFS...
(Det står der ihvertfald i manualer og bøger om NT4.0 Server + Workstation)
Så mit bud er at, du nok skal tage backup af filerne på NTFS drevet, slette partitionen, oprette en ny FAT/FAT32 i f.eks.Fdisk, formatere den og bruge den nye partition!
Avatar billede annnrz Nybegynder
22. september 1999 - 13:35 #11
Med mindre du har  VILD vigtig data.

Gå ind of slet alle partitioner!...
i BÅDE Dos og udvidet mode
(gør det i Fdisk)

Sådan at der ikke er "tilsluttet" nogle drev...

Opret så dine 3 nye partitioner.

Og opret NTFS med PQMAGIC!...

det er sgu ik så svært....
Avatar billede annnrz Nybegynder
22. september 1999 - 13:36 #12
Starter du PQMAGIC fra samme drev som det du vil lave partitioner på?

(for det KAN (har gjort for mig) lave problemer)

gOod luck! :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. september 1999 - 13:44 #13
annerz har faktisk en pointe, hvis du prøver at kører PQ Magic fra NTFS drevet, giver det problemer...

/Tigerdyr
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 14:25 #14
der må sgu da være en eller anden patch fil på nettet til at rette i part. tabellen så pqmagic kan bruge det igen
Avatar billede brianc Nybegynder
23. september 1999 - 19:54 #15
Har du prøvet at formateret harddisken efter du har lavet en partition
Avatar billede razmataz Nybegynder
25. september 1999 - 07:01 #16
Du kunne eventuelt også anskaffe "linux on floppy" hvorfra du kan mounte alle dine drev og dremed få adgang til alle partitioner. Så kan du flytte alle dine data lige så tosset du har lyst til. Når du har tømt dit NTFS drev kan du slette den gamle partition, oprette en fat partition, og så lægge dine data tilbage.
Avatar billede razmataz Nybegynder
25. september 1999 - 07:02 #17
"Linux on floppy" er en meget lille version af linux som kan bootes fra en floppydisk ( som navnet nok siger ). Du kan hente det fra www.linuxber.com.

God fornøjelse.
Avatar billede razmataz Nybegynder
25. september 1999 - 07:03 #18
Avatar billede kallerelli Nybegynder
26. oktober 1999 - 09:53 #19
Har du Fdisk igen, der vil NTFS fremstå som en Non dos partition, fjern den og lav en ny.
Avatar billede kallerelli Nybegynder
26. oktober 1999 - 09:54 #20
Du kan også prøve at skaffe SystemCommander, det er et andet partition program, der er en del bedre end PQ magic 4.0.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. oktober 1999 - 10:03 #21
Er SystemCommander ikke en bootloader ??
Avatar billede webm@ster Nybegynder
03. januar 2000 - 03:07 #22
Hent PM5 beta-release, denne understøtter også din 108 fejl!!!!
Avatar billede bursch Nybegynder
27. juni 2001 - 12:35 #23
Du kan hent Partition magic 6.01 på www.kickme.to/fosi !
Avatar billede jespersen Nybegynder
14. juli 2003 - 20:00 #24
Hej
Jeg har ikke været herinde i MEGET lang tid. Sorry, at spørgsmålet har været åbent så længe. Fik aldrig gang i disken, men i får selvfølgeligt nogle point...