Avatar billede petermm Nybegynder
21. januar 2001 - 20:53 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Adgang til Windows Update

Efter at jeg har opdateret til IE 5.5 ved hjælp af en CD-rom fra Alt om
Data, kommer der følgende melding når jeg besøger Windows Update.

\"Tak for din interesse for
Windows Update
Din organisation har valgt at opdatere software internt og ikke gennem
Windows Update. Hvis du vil hente opdateringer til din computer med Windows,
skal du kontakte netværksadministratoren.\"

Hvad skal jeg gøre???

Peter M. Møller
Alpha Akustik
Avatar billede hotpop Novice
21. januar 2001 - 21:42 #1
afinstaller ie 5.5 og opdater den via windows update - den er også lidt nyere!
Avatar billede petermm Nybegynder
21. januar 2001 - 22:28 #2
Hotpop
Der er da ikke nogen særlig elegant løsning. Så skal jeg downloade mere end 50 MB på min ISDN linie.
Microsoft må jo også mene at der er en løsning når de siger at man skal kontakte netværksadministratoren.
Peter M. Møller
Alpha Akustik
Avatar billede handmade Nybegynder
22. januar 2001 - 00:21 #3
Prøv at maile AOD. Fordi man en enkelt gang køber/bruger deres update-CD, er man vel ikke ligefrem ansat hos dem. De må finde på en løsning..
Avatar billede grandphoenix Nybegynder
23. januar 2001 - 01:25 #4
den nyeste udgave af IE (5,5 mes sp1)
fylder kun 15Mb
Avatar billede petermm Nybegynder
23. januar 2001 - 08:26 #5
Jeg har nu hentet og installeret IE 5,5 sp1. Men den giver stadig samme melding i Windows Update.
Peter M. Møller
Alpha Akustik
Avatar billede hotpop Novice
23. januar 2001 - 12:51 #6
Jamen det skulle du jo IKKE gøre!!! Du skulle afinstallere den du har installeret fra et blad og dermed skulle dit problem være løst!!! Så kan du prøve at opdatere bagefter.

LÆG MÆRKE TIL RÆKKEFØLGEN DENNE GANG!
Avatar billede petermm Nybegynder
23. januar 2001 - 14:59 #7
Hotpop - jeg ser logikken, men hvad sker der med \"Foretrukne\" og andre internetinstillinger hvis jeg afinstallere IE?
Peter M. Møller
Avatar billede hotpop Novice
23. januar 2001 - 15:20 #8
ingenting! Du fjerner bare den nye IE og så bliver den gamle IE automatisk genetableret.
Avatar billede petermm Nybegynder
23. januar 2001 - 17:22 #9
Hotpop - har afinstalleret IE og derefter geninstalleret den downloadede version af IE 5,5 - men det hjalp ikke!!!!!!!!!!
Peter M. Møller
Avatar billede oskar Nybegynder
23. januar 2001 - 22:52 #10
Har du prøvet at gå uden om Windows Update og direkte til kilden: http://windowsupdate.microsoft.com
Avatar billede petermm Nybegynder
24. januar 2001 - 10:07 #11
Oskar - Ja det hjælper heller ikke.
Jeg har her til morgen igen prøvet at afinstallere og derefter geninstallere.
Jer tror der gemmer sig oplysninger et eller andet sted der ikke bliver sletter når man afinstallere - men hvor?
Peter M. Møller
Avatar billede oskar Nybegynder
24. januar 2001 - 14:01 #12
Forslag:
Søg i basen efter windowsupdate og slet alle forekomster før du geninstallerer.
Avatar billede petermm Nybegynder
25. januar 2001 - 22:44 #13
Det blev løst ved at jeg geninstallerede Windows 98SE - men det var jo lidt omstændigt.
Peter M. Møller
Avatar billede hotpop Novice
26. januar 2001 - 13:31 #14
tjah... problemet blev løst af dig selv, og så fik vi point for en løsning ingen af os havde foreslået... Tak.