Avatar billede nico2814 Nybegynder
11. januar 2004 - 13:20 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Vil det give nogen forskel ?

hey..

min lillebror har en:

PIII 800 Mhz
512 SD-ram
GeForce 2 MX 400 64 SD

nu er det sådan et min lille bror spiller en del CS, men han får nogle fps drops hvor den går ned på ca 40 stykker.

ville det hjælpe hvis han f.eks købte et GeForce FX 5200 128 DDR - eller MX440 64 DDR ?

ville det give en forskel, eller bare penge ud af lommen ?
måske andre der har haft nogenlunde samme prob, og har løst det med nyt Grafikkort..

På forhånd tak for hjælpen :)

NiCo
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 13:40 #1
Det vil hjælpe en del ja! Kortet koster jo ikke det store så det er ikke så står en invistering selvom det er en gammel pc du har
Avatar billede nico2814 Nybegynder
11. januar 2004 - 15:22 #2
okay :) bare nogle der siger det ik vil have den store effekt når resten af hans PC er lidt langsom, men det har jeg ik forstand på :P
du har msåke selv prøvet noget af det samme ? :)
Avatar billede xylene Nybegynder
11. januar 2004 - 15:28 #3
Det har næppe den store effekt.Men med 40 frames per sec,undre det mig at han kan mærke det.Mon ikke snare at der er tal om lag.CS er ikke særlig grafikkrævende.
Avatar billede nico2814 Nybegynder
11. januar 2004 - 15:40 #4
nej.. der er ik tale om lag! han har helt fin ping på 15-30 stykker! og han køre 85 fps når han er alene på skærmen, men hvis der kommer flere på falder hans fps til de nævnte 40, så er det vel fordi hans gfx ik kan opdatere men de normale 85, når der altså bliver mere for det at lave!
derfor ville jeg tænke, et nyt gfx med flere, og hurtigere, ram sikkert ville hjælpe.
ved godt det nok ik kan komme til at køre 85 fps hele tiden, men hvis den nu f.eks kunne holde en minimum fps på ca 60 ville det da oz være fint :)
Avatar billede xylene Nybegynder
11. januar 2004 - 15:45 #5
Og den fine ping,har han også når der er flere på skærmen?40 frames i sek,burde ikke give det mindste hak når han spiller.
Avatar billede xylene Nybegynder
11. januar 2004 - 15:48 #6
Ok det er ikke verdens hurtigeste pc,men den burde snildt kunne følge med til at spille CS.Jeg har selv haft geforce mmx 400.Og havde ingen problemmer med CS.
Avatar billede nico2814 Nybegynder
11. januar 2004 - 15:50 #7
man kan tydeligt se foreskel på 40 fps til f.eks 60-85 fps, jeg vil bare vide om grafikkortet nemmere ville kunne følge med, hvis det f.eks var en af de 2 jeg nævnte i min indlæg :D ik andet
Avatar billede xylene Nybegynder
11. januar 2004 - 15:52 #8
Prøv.
Avatar billede nico2814 Nybegynder
11. januar 2004 - 17:19 #9
hmm.. ja at du siger prøv får jeg ik ret meget ud af!! spurgte om der var nogen der vidste om det ville hjælpe! hvis du ik gør det kan du bare lade være med at svare!
leder efter nogen der måske har prøvet det samme, eller kender/har hørt om nogen der har, og hvordan det hjalp dem!

ps. ja han har en STABIL ping på 15-30 HELE tiden :)
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 17:21 #10
Ja som jeg sagde i starten hjælpen det!
Avatar billede nico2814 Nybegynder
11. januar 2004 - 18:08 #11
okay :) har du selv haft samme peoblem, eller kender du nogen det har ? :)
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 18:09 #12
Nej men ved hvad jeg snakker om :)
Avatar billede ird Praktikant
13. januar 2004 - 08:53 #13
fik du svar nok :)
Avatar billede nico2814 Nybegynder
13. januar 2004 - 10:44 #14
ye.. tror jeg.. han låner måske et grafikkort af en ven, og ser så om det virker, og om han gider at køre et selv :)
Avatar billede ird Praktikant
16. januar 2004 - 16:10 #15
så lukker du spørgsmålet???
Avatar billede nico2814 Nybegynder
02. februar 2004 - 23:02 #16
ye.. der var ikke den store foreskel, men det blev mere stabilt :)