Avatar billede mdez Nybegynder
11. januar 2004 - 11:47 Der er 3 kommentarer

Animation/video til vektor swf

Jeg har installeret en prøveversion af flix pro (www.wildform.com) for at undersøge mulighederne for at lave video om til vektor video.
I mit tilfælde er det en mand foran en green screen. Med flix er det ikke muligt at få en transparent baggrund så vidt jeg kan se. Det jeg vil er bare at have manden i forgrunden i én farve og baggrunden helt væk i min swf - men det kan flix pro ikke.
Findes der andre programmer/metoder til at tage en video og konvertere til vektorbilleder - gerne med transparent baggrund?
Avatar billede pyroman Nybegynder
11. januar 2004 - 12:12 #1
Jeg kender ikke nogen - men en anden og utrolig besværlig metode ville være hvis du havde macromedia flash - der kan du nemlig lave billeder om til vector... Så kan du med et eller andet program som sikkert kan findes gratis, lave din film om til billeder, som du så importerer ind i flash og laver om til vector... Når dette er gjort og alle billeder er placeret i seperate frames så kan du fjerne baggrunden ved bare at markere den og slette den...
Men som du kan se er det meget besværligt og det tager lang tid og meget arbejde og det er meget surt hvis din film er lang, sor så er der sikkert flere hundrede frames...
Men hvis du virkelig bare må have denne film i vector og med gennemsigtig baggrund...
Avatar billede mdez Nybegynder
11. januar 2004 - 13:07 #2
Jeg ved det godt ... meeeen det kommer nok til at tage lidt lang tid at lave når det er 6-7 animationer med et par hundrede frames i hver ;) - mangler noget i stil med flix pro - bare bedre.

Har tænkt på om swift3d kan gøre noget? - anyone?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
11. januar 2004 - 14:33 #3
Næh... swift3d kan ikke gøre det.

Jeg vil tro, at du skal ha' gang i et videoredigeringsprogram, hvor du kan definere, hvilken farve der skal være gennemsigtig, præcis som når en meteorolog står foran en blå skærm og peger ud i luften.
Når du så har defineret farven, så kan du jo bare eksportere din film uden baggrundsfarven.
Når dette er gjort, så kan du nemt importere manden ind i Flash-miljøet og arbejde videre med det der.
Men til at starte med, så synes jeg du skulle ta' et smut omkring videoredigering her på E. for at få råd til, hvordan du fjerner din grønne baggrund nemmest. Det er ikke så svært.