Avatar billede masterc Nybegynder
11. januar 2004 - 11:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

htaccess skift af password

Hej Stjerner,

Lige nu leger jeg lidt med htaccess mv. og er stødt på en lille ting.

Jeg kunne godt tænke mig at brugere selv kunne skifte password. Kan det overhovedet lade sig gøre uden jeg bruger database frem for htpasswd/htaccess?. Det skal lige siges at jeg ikke selv har server kørende, men benytter webhotel. (b-one)

MasterC
Avatar billede phpwiz Nybegynder
11. januar 2004 - 11:38 #1
ja det kan det godt, du skal bare åbne filen .htaccess i dit php script, tilføje de nye brugere der ska have adgang ...

du kan evt. finde guide til hvordan du opretter passwords i rigtige format hos http://webcafe.dk
Avatar billede detox Nybegynder
11. januar 2004 - 12:03 #2
Ja, det kunne muligvis praktiseret, men det vil kræve at der er læse/skriverettigheder til din passwordfil og det er allerede en sikkerhedsbrist.
Det vil samtidig blive lidt kringlet ift. en database. Har du da ikke adgang til en MySQL?
Avatar billede sukos Juniormester
11. januar 2004 - 16:10 #3
hmm, hvis du har en kopi af htpasswd, og har mulighed for at afvikle den, samt skrive-rettigheder til password filen, kan du godt lave en form hvor en bruger selv kan ændre sit password.
Avatar billede sukos Juniormester
11. januar 2004 - 16:10 #4
hehe, anyway, på windåze! :O)