Avatar billede bvk Juniormester
20. september 1999 - 17:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Holde styr på lønforbruget

Jeg laver lønregnskab i Excel-97 og har følgende i særskilte regneark:

1. En ”mappe” indeholdende en Belægsliste,  hvorfra navne hentes via L-opslag

2. En ”mappe” indeholdende Lønkoder,  hvorfra arbejdssatser og arten af udført arbejde, hentes via L-opslag

3. En ”mappe” indeholdende en lønseddel og Ugeseddel. Den som hedder ”lønseddel”  får sine oplysninger fra et fanebladet i samme ”mappe” som hedder ”Ugeseddel”

Nu er mit problem, at jeg skal holde styr på hvor  mange timer der bruges på hver lønkode over hele året, jeg har jo gemt mine ”lønsedler i ”mapper” døbt med div. Uge-nummere.

Er det for, forvirrende kan jeg kontaktes på E-mail: bvk@post5.tele.dk

Og øhh, lad mig lige vide hvordan jeg tildeler den rigtige point....
Avatar billede bvk Juniormester
20. september 1999 - 21:11 #1
Øhh.............H a l l o o o o . . . .
Er der ingen som forstår spørgsmålet???
Avatar billede ferslev Nybegynder
24. oktober 1999 - 00:36 #2
Du kan prøve at sende den til : kent.ferslev@iname.com, så vil jeg kigge på den og sende den retur med en forklaring på løsningen....hvis jeg altså løser dit problem.
Avatar billede bvk Juniormester
24. oktober 1999 - 23:06 #3
Øhh så skal jeg lige grave den frem igen, den var lagt på is. Jeg er først ved min pcèr igen på tirsdag....
Avatar billede benny.dk Nybegynder
25. oktober 1999 - 14:34 #4
Umiddelbart lyder det jo bare som du skal lave et ark som hedder toatl og som lægger sammen mellem de enkelte ugexx ark, men det er jo et pænt stort arbejde at lave.

Du kan evt optage en makro som blade igennem tre ark og finde et bestmt felt og lægger sammen og så udvide denne makro til alle ugerne.

Personligt tror jeg at jeg ville investere lidt tid og så lave det i access i stedet da du i mine øjne beskriver en distribueret database og så er det nemt at lave det som du ønsker:-)
Avatar billede benny.dk Nybegynder
19. november 1999 - 21:41 #5
Hvad er der galt med mit svar?
Avatar billede bvk Juniormester
26. november 1999 - 10:03 #6
Det dur bare ikke, det hele er lavet i excel, året er snart gået, såå jeg laver det i Access til næste år....

sorry.....
Avatar billede benny.dk Nybegynder
30. november 1999 - 07:34 #7
Hvilket jeg jo bl.a. også anbefalet dig - citat: "Personligt tror jeg at jeg ville investere lidt tid og så lave det i access i stedet da du i mine øjne beskriver en distribueret database og så er det nemt at lave det som du ønsker:-)"
Avatar billede bvk Juniormester
30. november 1999 - 15:03 #8
Jeg må hellere stoppe nu, tiden går jo.
Jeg må lave det i access næste gang, men det var jo det jeg ville undgå.