Avatar billede dagobert Nybegynder
11. januar 2004 - 01:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VPN forbindelse oprettet, men ingen adgang?

Jeg har netop anskaffet mig en ny PC med WIN XP Home. Fra denne ønsker jeg at oprette forbindelse til min arbejdsplads via VPN. Jeg kan godt logge på VPN, men kan ikke pinge nogen adresser på arbejdspladsens netværk.
Jeg benytter samme opsætning som på min gamle PC (WIN 98 SE) og med denne er der ingen problemer med forbindelsen. Forbindelsen oprettes med Cisco VPN Client ver. 3.6.4 og på computerne er installeret Zone Labs Integrety Client (firewall) og Symantec Antivirus. XP's egen firewall er ikke aktiveret.
Avatar billede justme Nybegynder
11. januar 2004 - 06:45 #1
Lyder som om at din software firewall driller...
Har du indsat dit firmas ip.adr. under "Firewall"->"Zones" ?

Kontakt iøvrigt din System-Ansvarlige, der findes en nyere version af Cisco VPN Client software. Den version du kører er "kendt" for at drille med WinXP, dog primært med pro versionen. Har ikke erfaringer med XP Home og dette software. Har dog ikke noget med de problemer du oplever at gøre...
Avatar billede dagobert Nybegynder
11. januar 2004 - 11:13 #2
Tak for hjælpen.
Har nu prøvet med Cisco VPN Client ver. 4.0.2 (B) og det virker upåklageligt.
Avatar billede dagobert Nybegynder
11. januar 2004 - 11:16 #3
justme

Hvis du sender et indlæg som svar, så kan du få dine fortjente 200 point.
Avatar billede justme Nybegynder
11. januar 2004 - 13:20 #4
Jamen så blev jeg også klogere. den driller altså også på XP Home versionen...