Avatar billede rasmusv Nybegynder
21. januar 2001 - 18:12 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Topgrafik til pcgames.dk

Vi står for at skulle lave designet om på pcgames.dk. Dertil skal vi have noget topgrafik. Det skal have dimensionerne 90x600 og have baggrundsfarven #001432 (eller også skal det matche den).
Vores første tanker om resten af designet kan ses på www.pcgames.dk/p2. (se bort fra den nuværende topgrafik. I øvrigt skal www.pcgames.dk besøges først før det virker)
Det ville være totalt fedt, hvis der var nogen der kunne hjælpe! (jeg giver alle de point jeg har)
Avatar billede rasmusv Nybegynder
21. januar 2001 - 18:12 #1
I øvrigt vil vi gerne have at pcgames.dk står med fonten serpentine
Avatar billede liquid Nybegynder
21. januar 2001 - 18:27 #2
hvad farve skal skrfiten være?
Avatar billede liquid Nybegynder
21. januar 2001 - 18:36 #3
Avatar billede rasmusv Nybegynder
21. januar 2001 - 21:00 #4
gul/orange...
Det er ikke godt nok, det skal være meget flottere...
Avatar billede Trine Nybegynder
24. januar 2001 - 09:52 #5
Hvor kan man finde den font???
Avatar billede Trine Nybegynder
24. januar 2001 - 10:25 #6
Jeg har lavet noget til dig...Har ikke kunne finde fonten...og har prøvet med en anden cool font.

http://www.lbarkivet.subnet.dk/pcgames/pcgames.gif

Hvad synes du?

Trine / Misskat
Avatar billede staz Nybegynder
24. januar 2001 - 10:57 #7
Jeg har bikset noget sammen her, der er selvfølig mulighed for teksten kan laves om.

http://www.whitehat.dk/staz/pcgames.gif

---- Staz ----
Avatar billede rasmusv Nybegynder
24. januar 2001 - 16:26 #8
De er begge meget flotte!!
Jeg konsultere lige de andre der er med på siden... I må endelig lave flere, hvis I lyster!
Jeg ligge fonten ud på www.pcgames.dk/font.zip
Avatar billede rasmusv Nybegynder
24. januar 2001 - 16:28 #9
Til Staz:

Hvilken font har du brugt?
Avatar billede staz Nybegynder
25. januar 2001 - 12:30 #10
Jeg har brugt en fra ITC-gruppen. Den jeg har brugt hedder ITC Kable
Må jeg lave en animation som banner

---- Staz ----
Avatar billede rasmusv Nybegynder
25. januar 2001 - 14:32 #11
Ja! Det ville være totalt sejt!! (jeg har sat det logo du har lavet ind på www.pcgames.dk/p3 , så kan du se hvordan det ser ud...)
Avatar billede staz Nybegynder
25. januar 2001 - 14:36 #12
Du skal være velkommen til og bruge det der, men jeg flikker lige noget sammen så det bevæger sig.

---- Staz ----
Avatar billede rasmusv Nybegynder
25. januar 2001 - 14:41 #13
TAKKER!
Avatar billede rasmusv Nybegynder
25. januar 2001 - 14:41 #14
(du skal nok pointene!)
Avatar billede staz Nybegynder
25. januar 2001 - 15:09 #15
Her er de
http://www.whitehat.dk/staz/banner_2.gif
http://www.whitehat.dk/staz/banner_1.gif

Der er mulighed for jeg kan sætte tempoet ned p ådem, hvis det er.

Må jeg referere til dem, jeg er ved og lave et freelance firma og det er godt og have noget man kan vise frem. Mit firma ligger på www.whitehat.dk/pixel, men det er stadig under opbygning, det er bare designet.

---- Staz ----
Avatar billede rasmusv Nybegynder
25. januar 2001 - 15:18 #16
De er totalt seje!!!

Kan du sætte dem til at køre 4 gange?
kan Jeg ikke også få dig til at skære det overflødige i kanterne væk?  (så det bliver ca. 70 højt og så smalt som muligt)
Du må godt referere til den!
TAK!!!!!!!!
Avatar billede rasmusv Nybegynder
25. januar 2001 - 15:19 #17
(den med lygten må godt køre lidt langsommere)
Avatar billede Trine Nybegynder
25. januar 2001 - 17:29 #18
Hmmmm, jeg kan da også lave noget der bevæger sig. Men nå nå...det lyder som om man er vraget fra. Gider ikke at lave flere, hvis jeg ikke bliver garanteret points osse.
Avatar billede rasmusv Nybegynder
25. januar 2001 - 17:39 #19
Sådan er livet, man kan ikke vinde hver gang.
Avatar billede Trine Nybegynder
25. januar 2001 - 18:25 #20
Nej nej, det er da klart ;-)
God arbejdslyst til jer to.

Trine / Misskat

PS! Har slettet det fra nettet, det jeg fremlagde.
Avatar billede rasmusv Nybegynder
25. januar 2001 - 19:05 #21
takker!
Avatar billede convinius Nybegynder
28. januar 2001 - 21:31 #22
staz.....wow. - hvor kan man lave de banner du har lavet. - det er vel ikke i image ready. - jeg kan ikke rigtig finde ud af at bruge det...er der nogen der ved hvor man kan lære at lave banner..eller lære image ready.
Avatar billede Trine Nybegynder
29. januar 2001 - 07:47 #23
Det er da nemt nok i Image Ready. Man flytter bare lagene lidt efter lidt, til man har 22 (banner1) og 33 (banner2) kopier med en lille handling, bevægelse, tilføjelser eller/og opacity. Det er virkelig nemt. Men de fylder bare for meget. det vil ca. tage 6-7 sec. før den er vist med et 56K modem, det er for lang tid.

De fedeste bannere laver man i Flash eller Director (shockwave), og så fylder de heller heller ikke nær så meget, som disse animerede giffer.
Avatar billede staz Nybegynder
29. januar 2001 - 12:13 #24
Convinius >> Jo, det er ImageReady. Det er i virkeligheden meget let. Hvis du prøver dig frem finder du hurtigt ud af det... Men hvis du vil have hjælp så hent noget på www.adobe.dk eller com.

Misskat >>Jeg er enig med dig. Det er let nok... Hvis man vel og mærke har ideerne. Det er det der gør man er en god designer. Alle kan lære og bruge de programmer. Nogle er måske kanon til det. Men de har ikke ideerne. Og med hensyn til pladsen, så tager det 4 sek. med et 28.8 modem. De fedeste banner laves, som du siger i Flash eller director, men da alle ikke understøtter dem endnu laves de ikke i det. Tænk hvis der stod: For at kunne se vores reklamer, skal du lige downloade et program og installere det på din computer. Det holder ikke vel. Men jeg giver dig stadigvæk ret.

---- Staz ----
Avatar billede rasmusv Nybegynder
29. januar 2001 - 16:28 #25
Til staz:

Er du sød at lave banner 2 mindre? (skære alt det overflødige væk, så størrelsen bliver ca. 70 højt x 170)
Det ville også være fedt, hvis dukunne få animationen til at stoppe efter ca. 4-5 gange, så man ikke bliver helt forvirret.
Mange tak!
SES
Rasmus
Avatar billede Trine Nybegynder
01. februar 2001 - 20:43 #26
Hvad med at lukke spørgsmålet?